شناسهٔ خبر: 146621 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در نیمه نخست امسال؛

بیش از ۹۰۲ هزار مسافر با ناوگان حمل و نقل عمومی خراسان شمالی جا به جا شدند

مسافر ۹۰۲ هزار و ۲۶۷ مسافر با ناوگان حمل و نقل عمومی خراسان شمالی طی نیمه نخست امسال جا به جا شدند که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۱۵ درصد افزایش را نشان می دهد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (خراسان شمالی)، سعید سبحانی معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان گفت: این تعداد مسافر توسط ۱۱۹ هزار و ۴۷۴  سفر به مقاصد مختلف کشور جا به جا شده اند که این آمار حاکی از کاهش ۱.۴ درصدی است.

سعید سبحانی افزود: در این بازه زمانی، ۴۱.۵ درصد از جا به جایی مسافران به وسیله مینی بوس، ۲۹.۵ درصد به وسیله اتوبوس و ۲۹ درصد توسط سواری کرایه عمومی انجام شد.

وی ۷۴.۳ درصد از سفرهای این مدت را درون استانی و ۲۵.۶ درصد سفرها را برون استانی ذکر و اظهارکرد: ۸۲۲ دستگاه ناوگان مسافری شامل ۱۵۲ دستگاه اتوبوس، ۲۵۰ دستگاه مینی بوس و ۴۲۰ دستگاه سواری کرایه عمومی به مسافران خدمات ارائه می دهند.

این مسئول با اشاره به فعالیت هزار و ۳۴۲ راننده و ۳۸ شرکت مسافری در استان ادامه داد: مسافران می‌توانند هرگونه شکایت و انتقاد خود از عملکرد شرکت و راننده مسافری را به سامانه ۱۴۱  این اداره کل  اطلاع دهند تا در اسرع وقت در کمیسیون‌های مربوط به تخلفات رسیدگی شود.