شناسهٔ خبر: 146635 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون راهداری استان اردبیل خبرداد:

پل موقت انجیرلو ایمن است

پل انجیرلو معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل گفت: پل موقت انجیرلو در جریان سیل اوایل تابستان امسال در مسیر جاده ترانزیتی گرمی به بیله سوار نصبب شده بود، در جریان سیل اخیر آسب ندیده و برای تردد وسایل نقلیه ایمن است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از اردبیل ،آیدین هاشمی معاون راهداری استان اردبیل در بازدید از پل انجیرلو با اشاره به بارش های شب گذشته در مناطق مختلف استان اردبیل و وقوع سیل در محدوده شهرستان گرمی و بیله سوار گفت: خوشبختانه بارش باران و وقوع سیل آسیبی به پل موقت انجیرلو در مسیر گرمی - بیله سوار وارد نکرده و تردد از این پل برقرار است.

وی با بیان اینکه پل‌های فلزی به صورت موقت در مسیرهای تردد بر روی خاکریز نصب می شود، اظهار کرد: پل فلزی نصب شده در محدوده انجیرلو بر روی سازه های بتنی نصب شده تا به هنگام وقوع سیلاب به راحتی دچار آب شستگی نشود و خسارتی نبیند و بر همین اساس، وقوع سیلاب و آب شستگی اخیر در محل نصب این پل، مشکلی برای تردد وسایل نقلیه ایجاد نکرده است.

وی با اشاره به بارش‌ شدید باران طی دیروز و شب گذشته در شمال استان اردبیل و احتمال آسیب دیدن مسیرهای جاده‌ای منطقه بیان کرد: راهداران از زمان آغاز بارش تا کنون چهار مرتبه اقدام به پاکسازی معابر و کانال‌های داخل روستای انجیرلو کرده اند تا مردم و رانندگان به راحتی در این مسیر تردد کنند.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اردبیل در خصوص آخرین وضعیت احداث پل انجیرلو نیز گفت: پیمانکار این پروژه انتخاب شده و عملیات اجرایی آن در پی تجهیز کارگاه از روز شنبه آغاز می شود.

هاشمی افزود: با توجه به شرایط جوی و سردسیر بودن منطقه و کم بودن فصل کاری، تلاش می شود که عملیات اجرایی پل انجیرلو در فصل زمستان نیز تداوم داشته باشد، مگر این که برودت هوا به حدی برسد که امکان فعالیت وجود نداشته باشد.

وی در خصوص تامین منابع مالی احداث پل هم اظهار کرد: قسمتی از این منابع را اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان تامین می کند اما امیدواریم اعتبارات مدیریت بحران برای جبران خسارت‌های سیلاب فصل بهار و تابستان امسال در کمترین زمان ممکن پرداخت شود تا اجرای این پروژه به علت تامین منابع با تاخیر مواجه نشود.

معاون راهداری استان اردبیل اضافه کرد: دیروز وقوع سیل در شهرستان‌های مشگین شهر، بیله سوار و گرمی باعث سیلاب و ریزش سنگ در مسیرهای جاده ای این شهرستان‌ها از جمله در محدوده روستای بنه و دریامان گرمی شد.

هاشمی با اشاره به خسارت وارده به راه‌های ارتباطی استان اردبیل در پی سیل دیروز ادامه داد: راهداران در حال بازگشایی این مسیرها هستند و برآورد خسارت بارش، بعد از فروکش کردن سیل اعلام خواهد شد.

وی افزود: سیل اواخر فصل بهار و اوایل تابستان امسال در مجموع بیش از ۹ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال به ابنیه فنی و راه‌های ارتباطی استان اردبیل خسارت زده اما تاکنون ۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای رفع خرابی ابنیه فنی در اختیار راهداری استان قرار گرفته است.