شناسهٔ خبر: 146669 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران:

۸۵ میلیاردتومان قیر رایگان برای آسفالت معابر خاکی خوزستان اختصاص یافت

آیینی مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران با اعلام آنکه ۱۰۰ واحد از پروژه ۱۶۸۰ واحدی محله جابه جاشده منبع آب اهواز در ۳ ماه آینده تحویل مردم می‌شود، گفت: در طی دو سال دولت سیزدهم بالغ بر ۸۵ میلیارد تومان قیر رایگان برای معابر خاکی استان تخصیص یافت.

محمد آیینی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی مجموعه کارهای انجام شده در حوزه بازآفرینی شهری را در محله منبع آب اهواز تشریح کرد و گفت: در ساماندهی سکونتگاه‌های حاشیه شهرها بنا بر سند ملی بازآفرینی شهری، محله منبع آب اهواز به عنوان محله پرخطر شناسایی و فعالیت‌های لازم برای جابجایی ساکنان آن، برنامه‌ریزی شد.

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران توضیح داد: وزارت راه و شهرسازی از طریق اداره کل راه و شهرسازی استان خوزستان، ۲۵ هکتار زمین به منظور جابه‌جایی ساکنان منطقه آب اهواز اختصاص داد و منابع ساخت آن از طریق مشارکت بخش خصوصی فراهم شد.

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران افزود: پروژه احداث ۱۶۸۰ واحد برنامه‌ریزی شده در مجموع ۴۴ درصد پیشرفت فیزیکی دارد. در عین حال، سهم دولت در این پروژه هم اکنون دارای ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی است که مقرر شده تا یکصد واحد از این واحدها ظرف سه ماه آینده تکمیل و تحویل ساکنان منطقه پرخطر منبع آب اهواز شود.

آیینی همکاری و همراهی مجموعه استانداری و دستگاه‌های خدمات رسان را در استان خوزستان در بازدید از منطقه در حال احداث، مناسب ارزیابی کرد و گفت: تمامی دستگاه‌های خدمات رسان از جمله آب، برق و سایر دستگاه‌ها اقدامات مناسبی را در دست انجام دارند که در زمان مقرر، واحدها تکمیل و تحویل خواهد شد.

وی در خصوص آسفالت معابر خوزستان، گفت: استان خوزستان جزو اولویت‌های شرکت بازآفرینی شهری ایران است و در خصوص آسفالت معابر خاکی، اقدامات مهمی انجام شده و در حال اجراست.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اعلام آنکه بر اساس قانون بودجه برای کمک به شهرداری‌ها قیر از دو منبع تامین می‌شود، گفت: یکی از منابع تامین قیر شهرداری‌ها، وزارت کشور و سازمان شهرداری‌هاست که در قانون درصد قابل توجهی برای آنها دیده شده است. در شهرهای زیر ۵۰۰ هزار نفر جمعیت در کل شهرها توزیع قیر توسط وزارت کشور و سازمان شهرداری‌ها انجام می‌شود. در بخش بافت فرسوده و محدوده‌های بازآفرینی شهری، قیر محدودی در اختیار وزارت راه و شهرسازی و بازآفرینی شهری ایران قرار دارد که در طی دو سال دولت سیزدهم بالغ بر ۸۵ میلیارد تومان برای معابر خاکی استان تخصیص یافت.