شناسهٔ خبر: 146708 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

شناسایی ۳۲۴ مشاور املاک غیر مجاز در اردبیل / ۱۵ بنگاه و مشاور املاک غیر مجاز پلمپ شد

شناسایی 324 مشاور املاک غیر مجاز در اردبیل معاون مسکن و ساختمان راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: از یک هزار و۶۳۰ مشاور املاک فعال در استان اردبیل، ۳۲۴ مورد فعالیت غیرمجاز دارند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از استان اردبیل، محمد زارع حسین زاده معاون مسکن و ساختمان راه و شهرسازی استان اردبیل در جلسه شورای مسکن استان اردبیل با اعلام این مطلب اظهار کرد: در یک سال اخیر بیش از یک هزار و ۱۱ مورد بازرسی از مشاوران املاک و بنگاه ها انجام شده که موفق شدیم ۱۵ بنگاه و مشاور املاک غیرمجاز را پلمب کنیم.

وی گفت: این مشاوران املاک به دلیل تخلفات مکرر به پرداخت چهار هزار و ۹۹۴ میلیارد ریال جریمه محکوم شدند.

معاون مسکن و ساختمان راه و شهرسازی استان اردبیل یکی از رویکردهای اصلی وزارت راه و شهرسازی را در کنار اجرای طرح نهضت ملی مسکن، ساماندهی مشاوران املاک و بنگاه های فعال در خرید و فروش زمین و مسکن اعلام کرد و گفت: در این زمینه تلاش بر این است تا جلوی اقدامات نامتعارف و سوداگری های مشاوران املاک گرفته شده و بستر خرید و فروش قانونی زمین و ملک مهیا شده و از هرگونه خرید و فروش امتیاز نهضت ملی مسکن جلوگیری شود.

حسین زاده افزود: واگذاری اراضی به شکل گروهی و انفرادی به تعداد ۶۶۴ مورد در استان اردبیل انجام شده که ۱۴۴ مورد تک واحدی ویلایی و ۵۲۰ واحد نیز گروه ساخت به تعداد ۲ تا چهار واحدی واگذار شده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: در بحث جوانی جمعیت واگذاری ۶۲۱ قطعه زمین را به خانواده های دارای سه فرزند در هفته های گذشته انجام دادیم که ۴۰۰ قطعه در شهرستان نمین، ۱۰۰ قطعه در جعفرآباد، ۷۷ قطعه در لاهرود و ۴۴ قطعه در خلخال بوده است.

حسین زاده اضافه کرد: کل متقاضیان جوانی جمعیت که برای آنها تشکیل پرونده شده ۹۲۵ نفر هستند که واگذاری زمین برای سایر متقاضیان نیز تا پایان امسال انجام می شود.

وی به آماده سازی ۱۱پروژه نهضت ملی مسکن در قالب شهرک های اندیشه، شهید سلیمانی و شهید خراسانی در اردبیل اشاره کرد و افزود: برای چهار پروژه عملیات محوطه سازی و ایجاد زیرساخت ها انجام شده که قرار است از محل صندوق ملی مسکن ۱۶ میلیارد تومان منابع اختصاص پیدا کند.

وی تصریح کرد: با تأمین زمین عملیات احداث ۲۲ هزار واحد در شهرهای مختلف شروع شده که ۱۰ هزار واحد در مرحله فوندانسیون است.

معاون راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: در اردبیل در سه سایت اندیشه به ظرفیت سه هزار واحد، شهید سلیمانی ۱۴ هزار و ۲۲۰ واحد و شهید خراسانی ۲ هزار و ۵۰۰ واحد در مرحله اجرا است.

حسین زاده افزود: در شهر اردبیل با تخصیص زمین برای ۲۰ هزار و ۶۰۶ واحد ساخت مسکن آغاز شده که ۶ هزار واحد در مرحله فوندانسیون و ۲ هزار واحد نیز در مرحله اسکلت گذاری است.

وی از معرفی ۱۲هزار و۲۲۷ متقاضی و واحد مسکونی به بانک های عامل خبر داد و خاطرنشان کرد: پنج بانک عامل مکلف به پرداخت این تسهیلات شدند که سهم هرکدام مشخص و پرداختی ها در قالب خودمالکین، بافت های فرسوده و طرح نهضت ملی مسکن است که تاکنون ۶ هزار و ۳۸۰ واحد پرداختی بانک ها انجام شده است.

معاون مسکن و ساختمان راه و شهرسازی استان اردبیل ضرورت کاهش سود تسهیلات پرداختی به پروژه نهضت ملی مسکن و کاهش ضمانت ‌نامه های بانکی را در این زمینه یادآور شد و بیان کرد: برای پروژه صنعتی سازی به تعداد هشت هزار واحد در استان قرار است با ۳۰ درصد افزایش، پرداخت تسهیلات انجام شود که امیدواریم فرآیند این کار به شکل مناسب به سرانجام برسد.