شناسهٔ خبر: 146711 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

در ۶ ماهه نخست امسال؛

تردد شناورها به بندرامیرآباد ۵۲ درصد رشد یافت

بندر امیرآباد معاون امور دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی امیرآباد از رشد ۵۲ درصدی تردد شناورها در شش ماهه نخست سال جاری به بندرامیرآباد خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از سازمان بنادر و دریانوردی، حبیب‌اله طالبی معاون امور دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی امیرآباد، با بیان اینکه بندرامیرآباد با ارتقاء سطح همکاری با بنادر حوزه CIS ، توسعه ترانزیت و ترانشیپ و احیای کریدور شمال _ جنوب بسترهای لازم را جهت افزایش مراوردات کالا با کشورهای منطقه ایجاد کرده است ، از افزایش ۵۲ درصدی تردد شناورها به این بندر در ۶ ماهه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد.

وی ظرفیت‌ها، امکانات، زیرساخت‌ها و تساهل در فرآیند تجاری صاحبان کالا و بازرگانان در چارچوب قوانین سازمان بنادرودریانوردی و عوامل بیرونی همچون تخصیص سوخت یارانه‌ای به کشتی‌های تجاری داخلی و تحت پرچم را محرکی برای توسعه کشتیرانی در دریای خزر عنوان کرد و افزود: نتیجه مجموعه کارهای انجام شده را می‌توان در افزایش شناورهای ورودی به بنادر کشور مشاهده کرد.

معاون امور دریایی بندرامیرآباد همچنین از افزایش  ۵۴ درصدی تعداد عملیات راهنمایی از آغاز فروردین تا پایان شهریور سال ۱۴۰۲ نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد و گفت: در ۶ ماهه نخست امسال، یدک‌کش‌های بندرامیرآباد در قالب ۳ هزار ۴۵۸ عملیات به شناورهای ورودی به بندر ، خدمات ارائه کردند.

بندر امیرآباد  با دارا بودن ۱۵ پست اسکله ، و آبخور مناسب بالای ۶ متر قابلیت پهلودهی انواع شناورها به طول ۱۴۰ متر را داراست.