شناسهٔ خبر: 146713 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

برگزاری موفق مانور اطفای حریق کالای خطرناک در مجتمع بندری انزلی

مانور اطفای حریق بندر مسئول HSE، آتش‌نشانی، مدیریت بحران و پدافند غیرعامل اداره کل بنادر و دریانوردی استان گیلان از برگزاری موفقیت‌آمیز مانور اطفای حریق در انبار کالای خطرناک در مجتمع بندری انزلی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از سازمان بنادر و دریانوردی،  احمد غفارزاده مسئول HSE، آتش‌نشانی، مدیریت بحران و پدافند غیرعامل اداره کل بنادر و دریانوردی استان گیلان از برگزاری موفقیت‌آمیز مانور اطفای حریق در انبار کالای خطرناک در مجتمع بندری انزلی خبر داد و گفت: تجهیزات بکارگیری در اطفای حریق برای حوداث گوناگون بسیار متفاوت است.

مسئول HSE، آتشنشانی، مدیریت بحران و پدافند غیرعامل اداره کل بنادر و دریانوردی استان گیلان، افزود: در همین راستا مانور اطفای حریق در انبار کالای خطرناک به منظور افزایش آمادگی و آشنایی بیشتر نیروها با تجهیزات بکارگیری در مبحث کالای خطرناک، در مجتمع بندری انزلی برگزار شد.

وی با اشاره به اهداف برگزاری این مانور، خاطرنشان کرد: تشخیص نوع کالای خطرناک و شیوه مقابله با آن از طریق برگه اطلاعات ایمنی (SDS)، بررسی  میزان هماهنگی کارکنان حاضر در بخش انبارداری کالای شرکت اپراتور تخلیه و بارگیری با انجام اقدامات اولیه در زمان وقوع و همچنین ارزیابی توان پرسنل در راستای کاربرد صحیح تجهیزات مناسب اطفایی از جمله اهداف این مانور بوده است.

 غفارزاده با بیان اینکه یک کد سنگین عملیاتی و ۳ کد سبک عملیاتی به همراه آمبولانس در این مانور حضور داشتند، گفت:  با حضور ۱۴ آتشنشان شامل فرمانده عملیات، افسران عملیاتی، کارشناسان پیشگیری، کادر عملیاتی، کارشناس مسئولان، سرگروه و آتش نشانان برگزار شد.

گفتنی است، برگه اطلاعات ایمنی (SDS) اطلاعات مفیدی در خصوص ماده کالای خطرناک و خطرهای پیش‌رو در اختیار فرمانده عملیات و تیم‌های عملیاتی اطفایی قرار می‌دهد.