شناسهٔ خبر: 146736 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان خبر داد؛

بهسازی و روکش آسفالت ۱۶۵ کیلومتر از محورهای اصلی و شریانی خراسان شمالی/ افزایش ۳۰ درصدی بهسازی و روکش آسفالت محورهای اصلی و شریانی

اسفالت مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی از اجرای بهسازی و روکش آسفالت ۱۶۵ کیلومتر در محورهای اصلی و شریانی استان با صرف ۹۵۳ میلیارد ریال اعتبار طی ۶ ماه نخست امسال خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (خراسان شمالی)، محمد مشتری با اشاره به افزایش ۳۰ درصدی بهسازی و روکش آسفالت محورهای اصلی و شریانی نسبت به مقایسه سال گذشته گفت: طی این مدت عملیات میکروسرفیسینگ در محورهای شیروان-فاروج به طول  ۲۴.۰۴ کیلومتر، بجنورد-آشخانه به طول ۰.۶ و آشخانه-بجنورد به طول ۱.۴۳۵ کیلومتر اجرا شده است.

وی با بیان این که در این بازه زمانی ۱۵ کیلومتر از  محور گرمه-سنگ سوراخ تثبیت و روکش آسفالت شده است، افزود: همچنین ۳.۹ کیلومتر از محور بجنورد-اسفراین، ۱۱.۷ کیلومتر از محور پیش قلعه-غلامان و ۵ کیلومتر از محور اسفراین-سبزوار روکش آسفالت شد.

مشتری تصریح کرد: عملیات اجرایی اسکرابسیل در محورهای پیش قلعه-غلامان به طول ۱۲ کیلومتر، بجنورد-شیروان به طول ۳۱ کیلومتر، اسفراین-سنخواست به طول ۳۰ کیلومتر و آشخانه –شهرآباد به طول ۳۰ کیلومتر انجام شد.

این مسئول، درزگیری ۳۷ هزار و ۹۵۹ متر از محورهای اصلی و شریانی استان را از دیگر اقدامات این اداره کل برای نگهداری راه ها برشمرد و ادامه داد: ۲۸۱۱ تن لکه گیری با مساحت ۱۲۰ هزار متر مربع نیز در این مدت اجرایی شده است.

مشتری خاطرنشان کرد: به منظور پر کردن چاله ها در سطح جاده های خراسان شمالی ۸۵۵ تن آسفالت سرد استفاده شده است.