شناسهٔ خبر: 146756 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه‌آهن قم:

جابه‌جایی ۱.۵ میلیون مسافر از طریق ناوگان ریلی قم در نیمه نخست سال

قطار مسافری مدیرکل راه‌آهن قم از جابه‌جایی ۱.۵ میلیون مسافر از طریق ناوگان ریلی این استان در نیمه نخست سال جاری خبر داد و گفت: نیزان خروجی مسافر در این مدت نسبت به سال گذشته ۱۵ درصد و ورودی مسافر نیز ۱۹ درصد رشد داشته است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه آهن قم، غلامحسین دباغ مدیرکل راه‌آهن قم با اشاره به اینکه در مقایسه آمار جابه‌جایی مسافر در ۶ ماه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد چشمگیری را شاهد بودیم، گفت: آمار خروجی مسافر در ۶ ماه، ۷۴۶ هزار و ۸۱۲ نفر بوده که ۱۵ درصد رشد داشته است،

مدیرکل راه‌آهن قم افزود: همچنین در آمار ورودی مسافر به راه آهن قم نیز در این مدت ۷۴۴ هزار و ۲۵۵ مسافر بوده که در این مورد نیز رشد ۱۹ درصدی را شاهد هستیم.

وی ادامه داد: این در حالی است که در سال ۱۴۰۱ در همین مدت ورودی و خروجی مسافر مجموعا یک میلیون و ۲۷۰ هزار و ۳۵۴ نفر بوده است.

دباغ  گفت: ایستگاه راه آهن قم درحال حاضر سومین ایستگاه مسافری کشور از لحاظ جابه‌جایی مسافر بعد از ایستگاه‌های مشهد و تهران است.

وی در ادامه با بیان اینکه در بحث قطارهای حومه‌ای نیز شاهد رشد ۸ درصدی بوده ایم، افزود: آمار ورودی و خروجی مسافرین قطارهای حومه ای در ۶ ماه از سال جاری مجموعا، ۶۰۲ هزار و ۹۱۲ نفر مسافر بوده است.