شناسهٔ خبر: 146759 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

جابه‌جایی بیش از ۶ هزار و۹۰۰ مسافر از شهرستان نمین

مسافر رئیس اداره راهداری و حمل ونقل جاده ای شهرستان نمین گفت: ۶ هزار و۹۰۰ نفر مسافر در ۶ ماه گذشته از این شهرستان به مقاصد مختلف جابه‌جا شده اند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از اردبیل، مهدی آزاد رئیس اداره راهداری و حمل ونقل جاده ای شهرستان نمین در بازدید از شرکت های مسافربری این شهرستان با بیان اینکه در مدت یاد شده ۶۳۳  هزار و۳۹۳ تن کالا توسط ۲۴ شرکت حمل و نقل کالا از شهرستان نمین جابجا شده گفت: در مدت یاد شده بیش از ۲۶ هزار برگ بارنامه نیز در این شهرستان صادر شده است.

وی با اشاره به اینکه در این مدت با استفاده از ۲ هزار تن آسفالت سرد و گرم محورهای مواصلاتی شهرستان نمین لکه گیری شده تصریح کرد: راهداران در مدت یاد شده ۹۵ کیلومتر عملیات شانه سازی انجام داده اند.

رئیس اداره راهداری و حمل ونقل جاده ای شهرستان نمین در ۶ ماهه گذشته پاکسازی ۷۹۰ متر مکعب از کانال ها طرفین راه را در این شهرستان توسط راهداران یادآور شد و اظهار کرد: در دماغه های پر برخورد ۳۰ عدد استوانه ایمنی نصب شده است.

آزاد در ۶ ماهه گذشته از تسطیح و رگلاژ ۲۴۰ کیلومتر از حریم راه و جاده شنی شهرستان نمین خبرداد و خاطرنشان کرد: راهداران ۱۱۵ مورد از تیرهای روشنایی را با دپو خاکریز ایمن سازی کرده اند.

وی حفاظت و صیانت از حریم راهها را بعنوان سرمایه ملی خط قرمز راهداری دانست و عنوان کرد: با حضور۲۲۰مورد گشت راهداری در حریم جهت جلوگیری از تجاوز به حریم ۴۴ مورد ساخت و ساز غیر مجاز شناسایی و متوقف شده، ۲۱ مورد درختکاری غیر مجاز جمع آوری و همچنین با اخذ ۲۲ مورد دستور قضایی نسبت به رفع آثار تجاوز به حریم در حوزه استحفاظی این شهرستان اقدام شده است.

رئیس اداره راهداری و حمل ونقل جاده ای شهرستان نمین اصلاح و بازسازی ۶۰ شاخه گاردریل ،رنگ آمیزی ۳۶۰ متر مربع از سرعت کاهها ، جمع آوری و باز سازی ۱۳۵ عدد تابلوهای فرسوده ، شستشوی ۲۳۰۰ عدد تابلو ،انجام ۱۰۰ کامیون عملیات ریزش برداری ، پاکسازی ۹۲ کیلو متر زباله و حمل ۷۹۰ کامیون مصالح  را از دیگر اقدامات مهم راهداران در ۶ ماهه گذشته برشمرد.

آزاد با بیان اینکه راهداری شهرستان نمین مسئولیت نگهداری از ۳۶۷ کیلومتر راه ارتباطی را برعهده دارد گفت: از این مقدار ۴۵کیلومتر راه اصلی، ۳۶ کیلو متر راه فرعی، ۱۹۲کیلومتر راه آسفالته روستائی، ۳۴.۵ کیلومتر راه شنی و خاکی و ۶۰ کیلومترنیز راه مرزی است.