شناسهٔ خبر: 146778 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیر کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان اردبیل خبر داد؛

جابه‌جایی بیش از ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار تن کالا از استان اردبیل

جابه‌جایی کالا در سیستان و بلوچستان مدیر کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان اردبیل از جابه‌جایی بیش از ۲ میلیون و۲۰۰ هزار تن کالا از استان اردبیل خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه‌وشهرسازی از اردبیل، کلیم اله وثوقی مدیر کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان اردبیل در بازدید از شرکت‌های حمل‌ونقل کالا گفت: در ۶ ماه گذشته بیش از ۱۵۷ هزار برگ بارنامه در استان صادر شده است.

وی عمده کالاهای جابه‌جا شده را انواع بنزین، گندم، گوجه‌فرنگی، سیمان فله‌ای و کیسه‌ای، آب معدنی، سیب‌زمینی و شمش آهن برشمرد و افزود: جابجایی کالا در این استان کاملا عادی و روان است و بدون هیچ مشکلی انجام می‌شود.

دبیر کمیسیون مدیریت اجرایی ایمنی حمل‌ونقل استان اردبیل گفت: در ۶ ماهه گذشته ۹۸۴ هزار و۲۶۶ تن کالا در شهرستان اردبیل، ۲۰۴ هزار و۵۸۳ تن کالا در شهرستان پارس آباد، ۶۳۳ هزار و۳۹۳ تن کالا در شهرستان نمی‌ن، ۸ هزار و۳۵۱ تن کالا در شهرستان بیله سوار، ۶۸ هزار و۱۶۳ تن کالا در شهرستان مشگین شهر، ۳۲ هزار و۲۵۶ تن کالا در شهرستان گرمی، ۱۳۰ هزار و۴۳۶ تن کالا در شهرستان خلخال، ۶۱ هزار و۵۲۰  تن کالا از شهرستان اصلاندوز جابجا شده است.

عضو شورای اداری استان اردبیل افزایش ۲۷ درصدی جابجایی کالا را در شهرستان مشگین شهر یادآور شد و اظهار کرد: در ۶ ماهه سال گذشته ۵۳ هزار و۶۵۱ تن کالا از این شهرستان جابجا شده بود که در ۶ ماه گذشته این رقم ۶۸ هزار و ۱۶۳ تن بود.  

عضو شورای ترافیک استان اردبیل همچنین در مدت یادشده از افزایش ۱۴ درصدی صدور بارنامه در شهرستان خلخال خبر داد و خاطرنشان شد: در ۶ ماهه گذشته بیش از ۱۲ هزار برگ بارنامه در این شهرستان صادر شده بود که در مدت مشابه سال قبل  ۱۰ هزار و۷۰۰ برگ بارنامه بود.  

مدیر کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان اردبیل  فعالیت ۹۰ شرکت حمل ونقل کالا را در استان اردبیل یادآور شدو افزود: ۱۳ هزار و۵۵۰  دستگاه ناوگان و ۱۲ هزار و ۶ نفر راننده نیز در حوزه حمل ونقل کالا در حال خدمات‌رسانی به مردم استان هستند.  

وثوقی از مردم و صاحبان کالا خواست هرگونه انتقاد و شکایت خود از عملکرد شرکت‌ها و رانندگان را به سامانه ۱۴۱ راهداری استان اطلاع دهند تا در اسرع وقت در کمیسیون‌های مربوطه به تخلفات رسیدگی شود.