شناسهٔ خبر: 146795 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

رشد ۶۳ درصدی جابه‌جایی بار در راه‌آهن زاگرس

قطار باری مدیرکل راه‌آهن زاگرس از رشد ۶۳ درصدی جابه‌جایی بار از طریق این راه‌آهن طی نیمه نخست سال جای خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، حسن زیودار مدیرکل راه‌آهن زاگرس در تشریح عملکرد جابه‌جایی بار در راه آهن زاگرس گفت: از ابتدای امسال تا پایان شهریور ماه ۱۳۱ هزار ۴۲۶ تن بار جابه‌جا شده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته که ۸۰ هزار ۷۷۵ تن بوده است، با افزایش ۶۳ درصدی همراه شده است.

وی افزود: این میزان بار به وسیله ۲ هزار ۱۷۹ واگن جابه‌جا شده اند که در مقایسه پارسال که این رقم یکهزارو ۲۵۴ واگن ثبت شده، رشد ۷۴ درصدی داشته است.

زیودار تن کیلومتر مرزی ثبت شده در نیمه نخست امسال را ۴۶۱ میلیون ۹۲۶ هزار و ۷۵۷ تن اعلام کرد و ادامه داد: در این زمینه با توجه به ثبت ۴۳۱ میلیون ۹۳۲ هزارو ۳۹۴ تن کیلومتر ثبت شده در مدت مشابه پارسال، ۷ درصد رشد را شاهد هستیم.

مدیرکل راه آهن زاگرس در خصوص تن کیلومتر مبدا- مقصد گفت: در این مدت ۶۹ میلیون ۳۳۳ هزارو ۴۳۹ تن ثبت شد که نسبت به مدت مشابه پارسال که ۴۴ میلیون ۴۰۷ هزارو ۲۵۲ تن بوده است رشد ۵۳ درصدی داشته است

رشد ۵۳ درصدی تخلیه بار در راه‌آهن زاگرس

وی واگن تخلیه بار در نیمه نخست امسال را ۶۶۵ واگن اعلام کرد و اضافه کرد: این رقم در مقایسه با نیمه نخست پارسال که ۴۳۵ واگن بود، گویای رشد ۵۳ درصدی است.

به گفته زیودار از ابتدای امسال تا پایان شهریور ماه ۳۶ هزار ۵۷۵ تن بار در این ادره کل تخلیه شده است که در مقایسه با مدت مشابه پارسال رشد ۵۳ درصدی نشان می‌دهد.

وی گفت: تن کیلومتر خالص در این زمانی ۴۶۹ میلیون ۷۶۵ هزار ۳۳۶ تن است که نسبت به پارسال ۵ درصد رشد یافته است.

به گزارش روابط عمومی راه‌آهن زاگرس، زیودار افزود: تن کیلومتر ناخالص در نیمه نخست امسال ۷۹۹ میلیون ۳۸۳ هزار ۴۱۴ تن است که نسبت به پارسال در همین بازه زمانی رشد یک درصدی دارد.