شناسهٔ خبر: 146804 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان رضوی:

تجهیز راهداری خراسان رضوی به ۲۱ دستگاه ماشین آلات و تجهیزات راهداری زمستانی

تجهیز راهداری خراسان رضوی مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان رضوی از نوسازی ناوگان با خرید ۲۱ دستگاه ماشین آلات و تجهیزات راهداری زمستانی در استان خراسان رضوی با هزینه کرد اعتبار ۶۱۳ میلیارد ریال خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از خراسان‌رضوی، جعفر شهامت مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان رضوی گفت: در راستای قراردادهای منعقده جهت خرید ۸ دستگاه لودر و یک دستگاه بیل مکانیکی به ارزش بالغ بر ۴۹۳ میلیارد ریال، کلیه دستگاه‌های خریداری شده در چارچوب پروژه نوسازی ناوگان ماشین آلات تحویل ادارات شد.                                                                                                                                                                                                           

وی افزود: به منظور خدمات رسانی به کاربران راه در زمستان و بازگشایی سریع راهها در زمان بارش برف و یخبندان مناقصه خرید تعداد ۸ دستگاه نمک پاش اتومات و تعداد ۴ دستگاه بیل برفروب به ارزش ۱۲۰ میلیاد ریال برگزار و قرارداد آن منعقد شد که تعداد ۴ دستگاه نمک پاش تحویل و مابقی تا آخر ماه جاری تحویل ادارات تابعه خواهد شد.

شهامت همچنین تاکید کرد: پروژه نوسازی ناوگان ماشین آلات اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی به منظور بهبود شرایط و ارتقاء کیفیت خدمات ارائه شده و کاهش سنی ناوگان از ۳۰ سال به زیر ۲۰ سال در گام اول و با مشارکت منابع استانی و ملی در حال اجرا است.

وی در پایان بر اهمیت برگزاری مستمر دوره آموزش اپراتوری ، سرویس و نگهداری ماشین آلات به منظور بهره برداری مناسب ماشین آلات و کاهش هزینه ها تاکید کرد.

خراسان رضوی با ۱۳ هزار و ۲۷۲ کیلومتر راه آسفالته دارای تعداد ۷۴ راهدارخانه دائم و فصلی و تعداد  ۶۶۵  ماشین آلات فعال در حوزه راهداری با متوسط سن ۲۸ سال است و نوسازی کامل ماشین آلات تخصصی راهداری نیازمند ۲۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار است.