شناسهٔ خبر: 146806 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

طی نیمه نخست سال جاری انجام شد؛

جابه‌جایی بیش از ۲ میلیون مسافر در بوشهر

جابجایی مسافر توسط ناوگان جاده‌ای بوشهر مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بوشهر گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون، ۲ میلیون و ۲۰۱ هزار و ۳۵۰ مسافر توسط ناوگان حمل و نقل عمومی استان جابه‌جا شده‌اند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (بوشهر)  عبدالکریم اخترشناس مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بوشهر گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون، ۲ میلیون و ۲۰۱ هزار و ۳۵۰ مسافر توسط ناوگان حمل و نقل عمومی استان جابجا شده‌اند. 

وی اظهار کرد: نسبت به زمان مشابه سال قبل، تعداد سفر (سرویس) ۶۸ درصد افزایش یافته، ولی مجموع مسافران ۸ درصد کاهش را نشان می‌دهد. 

اخترشناس درباره نوع ناوگان عمومی که مورد استفاده مسافران در استان قرار گرفته، توضیح داد: طی بازه مورد اشاره، بیش از یک میلیون و ۵۱۳ هزار مسافر با اتوبوس، بیش از ۶۵۶ هزار مسافر با مینی بوس و بیش از ۳۰ هزار نفر با سواری بین شهری جابجا شده اند. 

اخترشناس بیشترین مسافر جابجا شده امسال در استان را مربوط به ماه خرداد اعلام کرد و گفت: در این ماه ۳۷۳ هزار و ۵۳ مسافر در قالب ۲۹ هزار و ۱۶ سفر جابجا شدند. 

وی از افزایش ۲۲ درصدی بلیت‌های فروخته شده خبر داد و گفت: همچنین فروش بلیط اینترنتی ۳۰ درصد نسبت به همین زمان در سال قبل رشد داشته است. 

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بوشهر با اشاره به فعالیت ۶ پایانه مسافربری در استان بوشهر اظهار کرد: هزار و ۱۷۳ ناوگان مسافر در استان بوشهر نسبت به جابجایی مردم و مسافران اقدام می‌کنند. 

اخترشناس از فعالیت ۴۰ شرکت مسافربری در استان خبر داد و افزود: مردم و مسافران می‌توانند هرگونه شکایت و انتقاد خود از عملکرد شرکت و راننده را به سامانه ۱۴۱ اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اطلاع دهند تا در اسرع وقت بررسی و درصورت نیاز در کمیسیون‌های مربوط به تخلفات رسیدگی شود.