شناسهٔ خبر: 146809 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

در نهمین جلسه شورای اقتصاد به ریاست معاون اول رئیس جمهور تصویب شد؛

۸۵ هزار دستگاه کامیون، اتوبوس و مینی‌بوس فرسوده جایگزین می‌شود

شورای اقتصاد در نهمین جلسه شورای اقتصاد درخواست مشترک وزارتخانه‌های صمت و راه و شهرسازی تحت عنوان طرح جایگزینی ۸۵ هزار دستگاه کامیون و کشنده بالای ۱۰ تن، اتوبوس و مینی بوس فرسوده مورد بررسی قرار گرفت و با این درخواست موافقت شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، در نهمین جلسه شورای اقتصاد در سال جاری که به ریاست محمد مخبر معاون اول رئیس جمهوری برگزار شد، درخواست مشترک وزارتخانه‌های صمت و راه و شهرسازی تحت عنوان طرح جایگزینی ۸۵ هزار دستگاه کامیون و کشنده بالای ۱۰ تن، اتوبوس و مینی بوس فرسوده مورد بررسی قرار گرفت و پس از ارائه گزارش دستگاه‌های اجرایی مربوطه از برآورد تعداد، انواع خودروها، میزان و حداکثر صرفه‌جویی سوخت مصرفی در صورت اجرای طرح، با این درخواست موافقت شد.

گفتنی است، وزارت راه و شهرسازی بهمن‌ماه سال گذشته درخواست جایگزینی ۸۵ هزار دستگاه کامیون و کشنده بالای ۱۰ تن، اتوبوس و مینی‌بوس فرسوده را به شورای اقتصاد ارائه کرد.

صرفه‌جویی در مصرف سوخت از جمله مزایای اجرای این طرح است.

شورای اقتصاد پیش از این در سال ۹۶، جایگزینی ۶۵ هزار دستگاه کامیون فرسوده را تصویب کرده بود که به شکل کامل اجرایی نشد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، در این نشست که رئیس دفتر رئیس جمهور، رئیس سازمان برنامه و بودجه و وزرای نیرو، نفت، امور اقتصادی و دارایی، جهاد کشاورزی و راه و شهرسازی نیز حضور داشتند، درخواست وزارت امور اقتصادی و دارایی تحت عنوان تعرفه شرکت های معتمد ارائه کننده خدمات مالیاتی مطرح شد که پس ارائه گزارش و توضیحات رئیس سازمان امور مالیاتی، این درخواست به تایید رسید.

طرح احداث ۱۵ هزار مگاوات نیروگاه خورشیدی نیز درخواست وزارت نیرو در این جلسه بود که پس از بحث و بررسی و تشریح ضرورت های اجرای طرح برای تامین برق مورد نیاز کشور، به تصویب رسید.

استفاده از تسهیلات مالی خارجی(فاینانس) برای تجهیز آزمایشگاه مرکزی از دیگر مصوبات این جلسه بود که پس ارائه گزارش دستگاه مربوطه به تصویب رسید.

۸۵ هزار دستگاه کامیون، اتوبوس و مینی‌بوس فرسوده جایگزین می‌شوند