شناسهٔ خبر: 146810 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

برگزاری همایش ارتقای ایمنی راکبین موتور در روستای برغان شهرستان ساوجبلاغ

همایش ارتقای راکبین موتور همایش ارتقای ایمنی موتورسواران روز شنبه، ۱۵ مهرماه با حضور راکبین موتور در روستای برغان شهرستان ساوجبلاغ برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(البرز)، پیمان بختیاری، رئیس اداره ایمنی و ترافیک اداره‌کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای البرز گفت: یکی از طرح‌های مهم حوزه حمل و نقل استان، اجرای طرح ارتقای ایمنی راکبین موتور است که هر ساله در قالب برگزاری همایش و دوره‌های آموزشی در استان اجرا می‌شود.

وی افزود: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده این همایش صبح امروز با حضور راکبین موتور در روستای برغان شهرستان ساوجبلاغ برگزار شد.

بختیاری توضیح داد: این همایش با محوریت آموزش استفاده از تجهیزات ایمنی و سلامت فنی موتورسیکلت، آگاهسازی از تبعات عدم رعایت قوانین و مقررات عبور و مرور در راه‌ها مانند رانندگی با سرعت بالا، سبقت غیرمجاز، رانندگی بر خلاف جهت حرکت خودروها و رانندگی با موتورسیکلت‌های دارای نقص فنی برگزار شد.

وی گفت: در حاشیه برگزاری این همایش پک ایمنی شامل کتابچه نکات ایمنی به همراه لوح فشرده، لوازم یدکی ایمنی موتورسیکلت شامل چراغ خطر، سیم ترمز و برچسب آشکارسازی موتورسیکلت و کلاه ایمنی  نیز بین موتورسواران توزیع شد.

به گفته رئیس اداره ایمنی و ترافیک اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای البرز امید است با اجرای چنین برنامه‌های فرهنگی و آموزشی، گامی موثر در جهت ارتقای فرهنگ موتورسواری در استان برداریم.