شناسهٔ خبر: 146818 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

در دیدار وزیر راه و شهرسازی با همتای خود در جمهوری آذربایجان مطرح شد؛

تشکیل کمیته حمل و نقل بین ایران و جمهوری آذربایجان برای توسعه روابط

0 وزیر راه و شهرسازی در دیدار با وزیر حمل و نقل و توسعه دیجیتال جمهوری آذربایجان درباره تشکیل کمیته حمل‌ونقل بین دو کشور برای حل و فصل موضوعات دو طرف بحث و تبادل نظر کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مهرداد بذرپاش، وزیر راه و شهرسازی در ادامه سفر به جمهوری آذربایجان ظهر امروز ١۵ مهرماه با رشاد نبی‌یف وزیر حمل و نقل و توسعه دیجیتال این کشور در باکو پایتخت جمهوری آذربایجان دیدار و گفتگو کرد.

در این دیدار، دو طرف درباره تشکیل کمیته حمل و نقل بین ایران و جمهوری آذربایجان برای تسریع در پیگیری موضوعات مرتبط با همکاری‌های حمل و نقلی تبادل نظر کردند.

حل و فصل مشکلات در پایانه های مرزی، تسریع در اجرای پروژه‌های مشترک، تفاهم در خصوص توسعه ترانزیت با نگاه راهبردی و هدفمند برای تحقق ١۵ میلیون تن در سال از جمله مواردی بود که مورد بحث و تبادل نظر و موافقت دو طرف قرار گرفت.

وزیر راه و شهرسازی با وزیر حمل و نقل و توسعه دیجیتال جمهوری آذربایجان همچنین درباره رفع مشکل تردد رانندگان، ناوگان جاده‌ای، تفاهم کلی درباره توسعه همکاری‌ها در حوزه هوایی، دریایی، ریلی و حمل و نقل ترکیبی و تسریع در اجرای پروژه‌های مرزی مشترک صحبت کردند.

تفاهم در زمینه ترانزیت با نگاه راهبردی و هدفمند جهت تحقق ١۵ میلیون تن در سال از دیگر مطالب مهم مورد گفتگو در در دیدار رئیس کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی ایران و آذربایجان با وزیر حمل و نقل و توسعه دیجیتال جمهوری آذربایجان بود.