شناسهٔ خبر: 146836 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

کارشناس سازمان هواشناسی اعلام کرد؛

جو پایدار در بیشتر مناطق کشور تا ظهر دوشنبه

آسمان صاف هوای بهاری آسمان آفتابی کارشناس سازمان هواشناسی از جوی پایدار در بیشتر مناطق کشور خبر داد و گفت: دمای هوا در نوار شمالی کشور افزایش نسبی خواهد داشت.

امین‌حسین نقشینه کارشناس سازمان هواشناسی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی وضعیت جوی و آب و هوای امروز یکشنبه ۱۶ مهرماه را توضیح داد و گفت: امروز تا ظهر دوشنبه جوی پایدار در بیشتر مناطق کشور خواهیم داشت و دمای هوا در نوار شمالی کشور با بادهای گرم استان‌های ساحلی دریای خزر به طور نسبی افرایش می‌یابد.

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: از بعد از ظهر دوشنبه افزایش ابر، بارش باران و وزش باد در گیلان، غرب مازندران و اردبیل آغاز می‌شود.

وی افزود: سه‌شنبه برای شمال غرب استان‌های ساحلی دریای خزر و دامنه‌های جنوبی البرز رگبار رعدوبرق باد شدید و حتی در نقاط مستعد خیزش گردوخاک پیش‌بینی می‌شود.

به گفته نقشینه این وضعیت چهارشنبه در شمال آذربایجان‌های شرقی و غربی و چهارشنبه و پنجشنبه در مناطقی از اردبیل، سواحل دریای خزر، شمال شرق و ارتفاعات و دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی و شرقی تداوم خواهد داشت.

کارشناس هواشناسی گفت: روز پنجشنبه در برخی نقاط مرکز بارش پراکنده رخ می‌دهد و شدت بارش‌ها سه‌شنبه در گیلان، اردبیل و شمال آذربایجان‌های شرقی و غربی بیشتر خواهد بود و چهارشنبه شدت بارش‌ها در غرب سواحل دریای خزر و شمال شرق بیشتر می‌شود.

وی افزود: وزش باد شدید و خیزش گردوخاک همراه با کاهش کیفیت هوا امروز در مناطقی از نوار شرقی کشور انتظار می‌رود و از سه‌شنبه کاهش دما در نوار شمالی کشور به ویژه سواحل دریای خزر محسوس است.

نقشینه دریای خزر را از بعدازظهر سه‌شنبه تا پنجشنبه مواج و متلاطم پیش‌بینی کرد.

کارشناس هواشناسی با بیان اینکه بیشینه دمای تهران امروز ۲۵، فردا ۲۷ و پس فردا ۲۸ درجه می‌شود، گفت: آسمان امروز تهران صاف خواهد بود اما از روز سه‌شنبه افزایش ابر و گاهی بارش پراکنده خواهد داشت و روز چهارشنبه هم برای تهران بارش پراکنده و وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود.