شناسهٔ خبر: 146840 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

ساماندهی اماکن تجاری و خدماتی فرودگاه بین‌المللی مهرآباد در سال ۱۴۰۲

هادی آشتیانی در ۶ ماه اول سال ۱۴۰۲، به منظور ایجاد فضای رقابت سالم و ارتقاء سطح کیفیت خدمات مسافری و استفاده از توان مدیریتی، اجرایی و مالی بخش خصوصی، نسبت به واگذاری اماکن و محل‌های فرودگاه مهرآباد اقدام شد که با رشد چشمگیر درآمدهای غیر هوانوردی در فرودگاه مهرآباد همراه بود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی فرودگاه بین المللی مهرآباد؛ در ۶ ماه اول سال ۱۴۰۲، به منظور ایجاد فضای رقابت سالم و ارتقاء سطح کیفیت خدمات مسافری و استفاده از توان مدیریتی، اجرایی و مالی بخش خصوصی، نسبت به واگذاری اماکن و محل‌های فرودگاه مهرآباد اقدام شد.

هادی آشتیانی معاون اقتصاد و بازرگانی فرودگاه بین المللی مهرآباد گفت: با انجام فراخوان‌های عمومی و ایجاد فضای رقابتی مناسب در فرودگاه بین المللی مهرآباد شاهد رشد چشمگیر درآمدهای غیر هوانوردی فرودگاه مهرآباد نسبت به گذشته بوده ایم.

استفاده از برندهای معتبر در حوزه رستوران‌ها و فست فودها وکافی شاپ‌ها برای اولین بار در فرودگاه مهرآباد با توجه به نیاز سنجی و اولویت‌های درخواستی از سوی مسافرین از جمله موارد مهمی بود که در فراخوان ها به آن توجه و رعایت شد.

وی گفت: رستوران، فست فود و کافی شاپ‌های واقع در ترمینال‌های (۱) و (۲)، و  رستوران، فست فود و کافی شاپ های واقع در ترمینال‌های (۴) و (۶)، و  غرف و محل‌های تجاری ترمینال (۱) وهمچنین غرف و محل‌های تجاری ترمینال (۲)، (۴)، (۶)، و در ادامه  پارکینگ شماره (۳) و  غرف بسته بندی بار همراه مسافر و امانات بار، به اشخاص حقوقی واجد شرایط، در قالب واگذاری یکپارچه، به روش فراخوان‌های عمومی واگذار شد.

آشتیانی ادامه داد: پس از برگزاری فراخوان و تعیین منتخبین و همچنین اخذ تاییدیه فراخوان از دفتر بازرگانی و سرمایه گذاری شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران، محل‌­های مربوطه به بهره­ برداران تحویل داده شد.

همچنین در شش ماهه دوم سال ۱۴۰۲، اسناد فراخوان  پارکینگ شماره (۱) و  رستوران، فست فود، کافی شاپ‌ها و بوفه محاوط مقابل ترمینال‌های (۲) و (۶) در مرحله فروش اسناد قرارداد و در تاریخ ۰۱/۰۸/۱۴۰۲ جلسه بازگشایی پاکات برگزار و منتخبین مشخص خواهد شد.

 ضمنا با عنایت به اتمام قرارداد جایگاه تشریفات اختصاصی (CIP) تا انتهای سال ۱۴۰۲، فراخوان مربوطه در مرحله تهیه اسناد است.