شناسهٔ خبر: 146842 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی استان قم:

خرید و فروش امتیاز نهضت ملی تخلف است/برخورد قاطع دادستانی قم با مشاورین املاک متخلف

زنجیرانی فراهانی مدیرکل راه و شهرسازی استان قم مدیرکل راه و شهرسازی استان قم گفت: معاون دادستان قم طی نامه‌ای به رئیس اتاق اصناف برخورد قانونی با مشاوران و دفاتر املاک متخلف در خرید و فروش امتیاز نهضت ملی را در دستور کار خود قرار داده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (قم)، حسین زنجیرانی فراهانی مدیرکل راه و شهرسازی استان قم اظهار کرد: بر اساس مشاهدات میدانی در سطح شهر قم و حسب اخبار واصله و بررسی گزارش‌های گشت مشترک بازرسی دفاتر املاک استان با انبوه آگهی‌های خرید و فروش امتیاز نهضت ملی مسکن مواجه هستیم. 

وی افزود: امتیاز نهضت ملی مسکن در مواردی بدون پایه و اساس، توسط واسطه‌ها و دلالان قیمت‌گذاری می‌شود که این امر موجب اخلال در بازار مسکن شده است. 

زنجیرانی گفت: طرح نهضت ملی مسکن به منظور خانه‌دار کردن افراد واجد شرایط و فاقد مسکن سیاست‌گذاری شده است که این اقدامات موجب تورم کاذب و گرانی بدون دلیل مسکن شده است. 

مدیرکل راه و شهرسازی استان قم در پایان بیان کرد: ممنوعیت خرید و فروش امتیاز نهضت ملی مسکن از طریق دادستانی قم به رییس اتاق اصناف ابلاغ شده است و با ابلاغ آن به  اتحادیه مربوطه، با مشاورین املاک متخلف مطابق با مقررات قانونی و صنفی برخورد خواهد شد.