به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور علی نورزاد٬ گفت: با توجه به موقعیت استان سیستان و بلوچستان در جنوب شرق کشور و اهمیت بندر چابهار به عنوان تنها بندر ایران در دهانه اقیانوس آرام که کوتاهترین فاصله حمل ونقل دریایی به کشور است، بهرهبرداری از این کنارگذر نقش عمدهای در ترافیک مسیر ایفا خواهد کرد.
وی افزود: کریدور جنوب- شمال شرق کشور به طول هزار و ۷۸۰ کیلومتر شامل مسیر چابهار- نیکشهر- ایرانشهر- خاش- زاهدان- بیرجند- مشهد به عنوان کوتاهترین مسیر اتصال کشورهای محصور در خشکی آسیای میانه و افغانستان به آبهای آزاد محسوب میشود و کنارگذر ایرانشهر آخرین حلقه اتصال ایرانشهر به خاش از اهمیت ویژهای برخوردار است.
مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور خاطر نشان کرد: به منظور تکمیل این کریدور تاکنون قطعه اول باند بزرگراه خاش- ایرانشهر به طول ۵۰ کیلومتر، بهسازی راه اصلی خاش- زاهدان به طول ۱۷۰ کیلومتر و احداث راه اصلی چابهار- نیکشهر- ایرانشهر به طول حدود ۳۰۰ کیلومتر و تبادل بزرگ ایرانشهر- بزمان احداث و به بهرهبرداری رسیده است.
نورزاد اضافه کرد: کنارگذر ایرانشهر به طول ۲۵ کیلومتر به منظور اتصال ایمن محور چابهار- ایرانشهر به محور ایرانشهر- خاش- زاهدان و همچنین خارج کردن ترافیک از داخل ایرانشهر احداث شد که به زودی به بهرهبرداری میرسد.
شایان ذکر است احداث این کنارگذر موجب کاهش مصرف سوخت، کاهش زمان سفر، ایمن و روان شدن ترافیک در ایرانشهر شده است و از تردد خودروها در داخل شهر که موجب ایجاد ترافیکهای سنگین میشود نیز جلوگیری میکند.
نظر شما