شناسهٔ خبر: 146866 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مراجعه بیش از ۲۱ هزار ناوگان حمل و نقل جاده‌ای به مراکز معاینه فنی در استان سمنان

3751371.jpg رئیس اداره ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سمنان از مراجعه بیش از ۲۱۰۰۰ وسایل نقلیه سنگین به مراکز معاینه فنی در ۶ ماهه اول سال جاری خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از مراجعه بیش از ۲۱۰۰۰ وسایل نقلیه سنگین به مراکز معاینه فنی در ۶ ماهه اول سال جاری خبر داد و گفت: ۵۴ درصد این ناوگان موفق به اخذ معاینه فنی نشده اند.

رئیس اداره ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سمنان خاطر نشان کرد: از تعداد ۲۱ هزار خودرویی که به مراکز مذکور مراجعه کردند ، ۴۶ درصد خودروهای  سنگین موفق به اخذ معاینه فنی شده و خودروهای مردود سهم ۵۴ درصدی داشته اند.

رجایی فرد با اشاره به اینکه ۲۷ درصد از مردودی های ناوگان صرفا بر اساس موارد مستقیم با بحث ایمنی خودرو بوده است تصریح کرد: در این مراکز علاوه بر بازدیدهای ظاهری شامل کیفیت آج لاستیک‌ها، شیشه‌ها و آینه‌ها، چراغ ها، کمربند ایمنی، کپسول آتش نشانی، باک‌ها، درب‌ها و موارد ایمنی داخل خودرو، آزمون‌های مکانیزه شامل تست ترمز، لغزش جانبی چرخ ها، تست آلاینده ها، کیلومتر شمار و تست نور انجام می‌شود.

وی در پایان تاکید کرد: به منظور نظارت بهینه بر عملکرد مراکز، این اداره کل ضمن انجام بازدیدهای سرزده و دوره‌ای از این مراکز به صورت مستمر اقدام به پایش سامانه مراکز معاینه فنی سنگین کرده و در صورت مشاهده نواقص و تخلفات احتمالی، مطابق مقررات اقدام می‌کند.

رجایی فرد در پایان افزود : ۴ مرکز معاینه فنی خودروهای سنگین در شهرستانهای سمنان، دامغان، شاهرود و گرمسار فعال است.