شناسهٔ خبر: 146871 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

بهسازی و آسفالت بیش از ۵۰ کیلومتر از راه‌های روستایی شهرستان مشگین شهر

آسفالت ایوان رئیس اداره راهداری و حمل ونقل جاده ای شهرستان مشگین شهر گفت: در ۶ ماه گذشته بیش از ۵۰ کیلومتراز راههای روستایی شهرستان مشگین شهر زیرسازی،بهسازی و آسفالت شده است.

 به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از اردبیل،رضا فرج پور رئیس اداره راهداری و حمل ونقل جاده ای شهرستان مشگین شهردر بازدید از راههای روستایی این شهرستان با بیان اینکه از این میزان ۲۰ کیلومترعملیات بهسازی و زیرسازی در راههای روستایی خانکندی، داشبلاغ، لنج آباد، خورشید آباد، ساوجبلاغ، سیدلر و حسین خانکندی انجام شده گفت: در  محور پارس آباد، مشیران، قوتورسویی، خرم آباد، جاده موئیل و داشبلاغ بیش از ۳۶ کیلومتر عملیات پخش آسفالت اجرا شده است.

وی با اشاره به اینکه در مدت یاد شده محورهای مواصلاتی شهرستان مشگین شهر با استفاده از ۳هزار متر مربع آسفالت گرم و ۷۰ تن آسفالت سرد لکه گیری شده تصریح کرد: در این مدت راهداران ۱۴۷ کیلومتر از محورهای مواصلاتی این شهرستان را خط کشی کرده اند.

رئیس اداره راهداری و حمل ونقل جاده ای شهرستان مشگین شهر در ۶ ماهه گذشته رفع مسدودیت و بازگشایی ۶۰۵کیلومتراز راههای روستایی را به تعداد۱۷۳ روستا یادآور شدو اظهار کرد: در مدت یاد شده ۸ هزار و۴۰۰ متر مکعب از راههای شنی و شانه راهها شن ریزی شده است.

فرج پور در این مدت از تسطیح و رگلاژ هزار کیلومتر از حریم راه اصلی و جاده شنی و خاکی شهرستان مشگین شهر خبرداد و خاطرنشان کرد: راهداران ۳۵۰کیلومتر از افتادگی شانه راه را اصلاح کرده اند.

وی حفاظت و صیانت از حریم راهها را بعنوان سرمایه ملی خط قرمز راهداری دانست و افزود: با فعالیت گشت راهداری در محورهای مواصلاتی جهت جلوگیری از تجاوز به حریم راه ۱۲۵ مورد اخطار کتبی به متخلفان ابلاغ، از ۲۵مورد تجاوز به حریم از طریق تنظیم صورتجلسه با عواملین نیروی انتظامی شهرستان پیش گیری شده،۶ عدد تابلو و بنر غیر مجاز  برچیده شده،۷ مورد ساخت وساز غیرمجاز تخریب وبا اخذ دستور قضایی ۹۳ مورد مجوز ساخت و ساز نیز صادر شده است.

رئیس اداره راهداری و حمل ونقل جاده ای شهرستان مشگین شهر در ۶ ماهه گذشته به اصلاح و بازسازی هزار کیلومتر از کانالهای طرفین راه در این شهرستان اشاره کرد و ادامه داد: جهت جلوگیری از پرت شدن وسائط نقلیه ۴۸۰متر مکعب دپو مصالح در پرتگاهها انجام شده است.

فرج پور تنقیه و پاکسازی و زهکشی ۳۴ دستگاه از پل و آبروها،انجام ۴۱۰۰ متر مکعب عملیات ریزش برداری، رنگ آمیزی ۸۸۰ متر ازسرعت کاهها، نصب ۲۳۵ عدد تابلوهای ایمنی، تعمیر و ترفیع ۳۹۵ شاخه گاردریل ، شستشوی ۱۵۰۰ عدد علائم راهنمایی و رانندگی ، نگهداری  ۷۵عدد چراغهای چشمک زن و روشنایی و تهیه و نصب ۱۲ عدد چراغ چشمک زن را از دیگر اقدامات مهم راهداران در ۶ ماهه گذشته برشمرد.

وی با بیان اینکه راهداری شهرستان مشگین شهر مسئولیت نگهداری از  ۱۳۰۸.۵کیلومتر راه ارتباطی را برعهده دارد گفت: از این مقدار ۴۸.۴کیلومتر بزرگراه ،۱۳۴.۵راه اصلی ، ۱۰۷.۴ راه فرعی،۵۱۷کیلومتر راه آسفالته روستائی، ۲۱۵.۷راه شوسه،۲۸۴.۷راه خاکی و ۶۰ کیلومترنیز راه مرزی است.