شناسهٔ خبر: 146872 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

بمناسبت هفته نیروی انتظامی صورت گرفت؛

دیدار مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان رضوی با رئیس پلیس راه استان خراسان رضوی

هفته نیروی انتظامی و دیدار با فرمانده پلیس راه استان خراسان رضوی مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی در دیدار با رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان خراسان رضوی ضمن تبریک هفته نیروی انتظامی، بر ضرورت همکاری و تعامل بیشتر پلیس راه و این اداره کل برای کاهش تلفات ناشی از تصادفات تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از خراسان رضوی، جعفر شهامت در دیدار با رئیس پلیس راه استان خراسان رضوی با اشاره به اینکه در استان تعامل و همکاری‌های خوبی در همه جهات با مجموعه پلیس راه صورت گرفته است اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین کارها برای پایین آوردن آمار تلفات ناشی از تصادفات، بررسی علل اصلی سوانح رانندگی به صورت نقطه‌ای به ویژه در مکان‌هایی است که تصادف منجر به فوت دارند. 

وی در خصوص طرح تحول بهسازی راه‌ها افزود: پروژه روکش کردن راه‌ها از تابستان ۱۴۰۱ آغاز شد و امروز (۱۶ مهر ماه ۱۴۰۲) از هزار و ۲۹۵ کیلومتر بهسازی راه عبور می‌کنیم که همه این تلاش‌ها با همکاری مجموعه اداره راه و پلیس راه به ثمر نشسته است. 

 سرهنگ حسین میش مست رئیس  پلیس راه فرماندهی انتظامی خراسان رضوی در این دیدار ضمن تشکر از مدیر کل و مجموعه راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی تاکید کرد: ایمن‌سازی و آشکارسازی تقاطع‌ها و مقطع‌های در حال تعریض و اصلاح می‌تواند نقش بسزایی در کاهش تلفات جاده‌ای داشته باشد. 

وی گفت: با توجه به این که بیشترین شدت و حجم تصادفات منجر به فوت در محورهای اصلی و شریانی رخ می‌دهد، دستگاه‌های ذیربط در حوزه ایمنی راه باید اولویت خود را بر اصلاح این محورها متمرکز سازند.  

رئیس پلیس‌راه خراسان رضوی با تاکید بر اینکه کارها در جهت خدمت‌رسانی به مردم باید صورت بگیرد افزود: با توجه به ورود مشتاقان امام هشتم (ع) به مشهد مقدس،  برای جلوگیری از حوادث ناگوار و تسهیل در عبور و مرور تردد وسایل نقلیه حتی المقدور بدون چشم داشت به منابع مالی و با استفاده از تمامی ظرفیت‌های موجود در پلیس‌راه و اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، می‌بایست مشکلات را به حداقل ممکن رساند. 

در پایان این دیدار جعفر شهامت مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی با اهدا لوح سپاس از زحمات و تلاش‌های فراوان رئیس و مجموعه پلیس راه استان خراسان رضوی تقدیر و تشکر بعمل آوردند.