شناسهٔ خبر: 146922 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در ۶ ماه سال جاری انجام شد؛

احداث و زیرسازی آسفالت بیش از ۱۰۰ کیلومتر راه روستایی در جنوب سیستان و بلوچستان

سعید بلوچی معاون فنی و راه روستایی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب سیستان و بلوچستان از احداث و زیرسازی آسفالت بیش از ۱۰۰ کیلومتر راه روستایی در جنوب استان از ابتدای سال جاری تا کنون خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از ایرانشهر، سعید بلوچی، معاون فنی و راه روستایی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب استان گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون احداث و زیرسازی آسفالت بیش از ۱۰۰ کیلومتر راه روستایی جنوب استان با اعتبار ۲۸۹۷۵۰۰ میلیون ریال انجام شده است.

وی ادامه داد: احداث و زیرسازی آسفالت این میزان از راه های روستایی وفرعی در جنوب استان بی شک تاثیر بسزایی در رفع محرومیت و ارتقای سطح دسترسی خانوار روستایی از راه مناسب آسفالته و شاخص های توسعه روستایی خواهد داشت.

بلوچی تصریح کرد: همچنین از جمله اقدامات انجام شده در راههای روستایی و فرعی احداث ۶۹ دستگاه ابنیه فنی از ابتدای سال تا کنون می باشد.

معاون فنی و راه روستایی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب سیستان و بلوچستان اظهار کرد: راه‌های روستایی به عنوان قسمتی از توسعه روستایی، یکی از فعالیت‌ها اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای را تشکیل می‌دهد که شامل احداث و نگهداری راه‌های روستایی است.

بلوچی با اشاره به اینکه این اقدام تاثیر قبل توجهی در جلب رضایت جمعیت ساکن در روستا خواهد داشت و موجبات تسهیل ارتباط جمعیت روستایی با مراکز شهرستان و مراکز بخش را فراهم می نماید، خاطرنشان کرد: با تکمیل و احداث این میزان راه روستایی در جنوب استان توسط این اداره کل بیش از ۴۸ هزار خانوار روستایی در جنوب سیستان و بلوچستان از راه آسفالته مناسب بهره مند و از مهاجرت این قشر زحمتکش به شهر ها جلوگیری می شود.