شناسهٔ خبر: 146953 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

صدور بیش از ۱۵۰۰ پروانه بار ترافیکی در البرز

بار ترافیکی معاون حمل و نقل اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای البرز گفت: در ۶ ماهه نخست امسال یک هزار و ۵۳۱ فقره پروانه عبور بارهای ترافیکی در استان صادر شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۱ درصد رشد داشته است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (البرز)، میثم قدمی معاون حمل و نقل اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای البرز با اشاره به اینکه تمامی محموله‌های عبوری از سطح محورهای مواصلاتی باید از لحاظ حجم و وزن مطابق با مقررات حمل و نقل بار در راه‌ها باشند، اظهار کرد: بارهای ترافیکی محموله‌هایی هستند که از نظر ابعاد و وزن بیشتر از استانداردهای حمل بار در راه‌ها هستند به همین دلیل برای عبور از جاده‌ها باید پروانه عبور بگیرند.

وی افزود: تعیین سرعت، زمان تردد، مسیر عبوری مجاز و خودروی اسکورت از جمله الزاماتی است که حامل محموله‌های ترافیکی موظف به رعایت آن است.

این مسئول با اشاره به اینکه در ۶ ماهه نخست امسال یک هزار و ۵۳۱ فقره پروانه عبور بارهای ترافیکی توسط اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای البرز صادر شده که این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۱ درصد رشد داشته است.

معاون حمل و نقل اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای البرز یادآور شد: محموله‌های ترافیکی عبوری توسط کارشناسان ایمنی و ترافیک این اداره‌کل و گشت‌های راهداری سیار در راه‌های استان کنترل می‌شوند که درصورت مشاهده هرگونه تخلف در نحوه حمل، تخلفات احصا شده برای صدور حکم به کمیسیون رسیدگی به تخلفات اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان ارجاع داده می‌شود.