شناسهٔ خبر: 146954 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

نخستین کنفرانس بین‌المللی توفان‌های گرمسیری اقیانوس هند آغاز شد

ع نخستین کنفرانس بین المللی توفان های گرمسیری اقیانوس هند در پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور آغاز بکار کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، نخستین کنفرانس بین المللی توفان های گرمسیری اقیانوس هند همزمان با پنجاهمین سالگرد تشکیل پنل توفان های گرمسیری سازمان جهانی هواشناسی در پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور آغاز بکار کرد.

این کنفرانس با حضور شماری از مسئولان داخلی و خارجی و پژوهشگران حوزه هواشناسی با همکاری سازمان هواشناسی کشور، پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو و سازمان جهانی هواشناسی برگزار شده است.

بر اساس اعلام پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو در بخش بین الملل این کنفرانس سخنرانانی از کشورهای چین، میانمار، فیلیپین، هند، مالزی و عمان حضور خواهند داشت.

دبیر علمی این کنفرانس هدف از برگزاری آن را گردآوری و بحث در خصوص آخرین دستاوردهای علمی مربوط به تغییر اقلیم و پیامدهای آن برای مناطق تحت تاثیر توفان های حاره ای اعلام کرده است.

مهدی رهنما همچنین افزوده است: آگاهی بخشی ذینفعان از توفان های دریایی، آثار و پیامدهای آن، زمینه ‌سازی یافتن راهکارهای مناسب برای مقابله با آثار اقتصادی، اجتماعی، زیست محیطی، حمل و نقل دریایی و کاربری های ساحلی و دریایی توفان های گرمسیری از دیگر اهداف برگزاری این کنفرانس است.

پخش زنده این کنفرانس از دقایق دیگر از بستر آپارات به آدرس www.aparat.com/rimas.ac.ir  در دسترس عموم قرار می گیرد.