شناسهٔ خبر: 146957 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در ۶ ماهه گذشته انجام شده است

اصلاح ۳۸۸ کیلومتر از شیب شیروانی راهها در شهرستان اردبیل

ویدیو|عملیات  روکش آسفالت  راه روستایی پریدر از توابع  شهرستان ملایر رئیس اداره راهداری و حمل ونقل جاده ای شهرستان اردبیل گفت:۳۸۸ کیلومتر از شیب شیروانی راهها در۶ ماهه گذشته در این شهرستان اصلاح شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از اردبیل،بهرام خیاوی رئیس اداره راهداری و حمل ونقل جاده ای شهرستان اردبیل در بازدید از محور اردبیل-خلخال با بیان اینکه در ۶ ماهه گذشته ۷۷۰ کیلومتراز کانال های طرفین راه اصلاح وبازسازی شده گفت:در این مدت راهداران ۱۸۵ هزار متر مربع عملیات لکه گیری و رفع چاله انجام داده اند.

وی با اشاره به اینکه در ۶ ماهه گذشته بیش از ۱۲ هزار متر مکعب از راههای شنی و شانه راهها شن ریزی شده تصریح کرد:در مدت یاد شده راهداران ۲هزار و۶۰۰ متر از راههای آسفالته را درزگیری کرده اند.

رئیس اداره راهداری و حمل ونقل جاده ای شهرستان اردبیل در این مدت از تسطیح و رگلاز بیش از ۳ هزار کیلومتر از حریم راهها و جاده شنی و خاکی این شهرستان خبرداد و خاطرنشان شد:۱۸۷ کیلومتر از محورهای مواصلاتی این شهرستان در ۶ ماهه گذشته خط کشی شده است.

خیاوی در مدت یاد شده رفع افتادگی ۳۴۸ کیلومتراز شانه راه را در شهرستان اردبیل یادآور شدو اظهار کرد: در دماغه ها و نقاط پربرخورد ۶۰۳ عدد دپوی خاکی ایجاد شده است.

وی حفاظت و صیانت از حریم راهها را بعنوان سرمایه ملی خط قرمز راهداری دانست و افزود: با حضور  ۲۰۰مورد گشت حریم جهت جلوگیری از تجاوز به حریم راه تاکنون ۳۰ مورد ساخت و ساز غیر مجاز شناسایی ،تخریب  و توقف شده ، ۸۳ مورد تابلو های تبلیغاتی غیرمجاز شناسایی و قلع وقمع ، ۱۷۹ مورد توقف کارواخطار به ساخت وساز غیرمجاز صادر و از۱۴ مورد حفاری ودرختکاری غیرمجاز نیزجلوگیری شده است.

رئیس اداره راهداری و حمل ونقل جاده ای شهرستان اردبیل تنقیه و لایروبی ۱۵ دستگاه از پل ها ،تعمیرات ۳ دستگاه از ابنیه فنی و پلها، تهیه و نصب۲۱۰ عدد بازتاب ،ارتقای ۶۰ متر حفاظ انجام شده، تعمیر ۴۱۳ شاخه گاردریل های آسیب دیده ،ایمن سازی ۱۲ مورد از رمپ های ورودی و خروجی ، انسداد ۳۸ عدد از راههای دسترسی غیرمجاز ،رنگ آمیزی ۱۰ عدد از پایه تابلو ها و علائم را از دیگر اقدامات مهم راهداران در ۶ ماهه گذشته برشمرد.

 خیاوی در مدت یاد شده ازجابجایی ۹۸۴ هزارتن کالا توسط ۳۴ شرکت حمل ونقل کالا در این شهرستان خبرداد و بیان کرد:در این مدت ۶۸ هزار و۶۱۲ برگ بارنامه نیز صادر شده است.

وی در ۶ ماهه گذشته جابجایی ۴۶۵ هزار نفر مسافر توسط ۲۱ شرکت مسافربری را در شهرستان اردبیل یادآور شدو ادامه داد:این میزان جابجایی مسافر در قالب ۶۹ هزار و۱۶۳ سفر انجام شده است.

رئیس اداره راهداری و حمل ونقل جاده ای شهرستان اردبیل جهت آگاهی دهی به رانندگان وملزم کردن آنها به رعایت قوانین راهور در جاده به تهیه و نصب ۶۰۰ متر مربع تابلوهای اطلاعاتی در راههای شهرستان اردبیل  اشاره کرد و گفت:در مدت یاد شده ۸۹۰  عدد تابلوهای الزامی در راهها نصب شده است.

خیاوی اظهارکرد:در ۶ ماهه گذشته راهداران ۶۰۰  عدد سرعتکاه آسفالتی، مجازی و پلاستیکی را تهیه، نصب ورنگ آمیزی و اصلاح کرده اند.