شناسهٔ خبر: 147003 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

مدیر بنادر و دریانوردی غرب هرمزگان خبر داد؛

آغاز مرحله نخست تخصیص اراضی مورد نیاز احداث بندر جدید لنگه

بندر لنگه مدیر بنادر و دریانوردی غرب هرمزگان از آغاز مرحله‌ نخست تخصیص اراضی مورد نیاز احداث بندر جدید لنگه به مساحت ۲۰۰ هکتار خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از سازمان بنادر و دریانوردی، مرتضی سالاری مدیر بنادر و دریانوردی غرب هرمزگان، اظهار کرد: با پیگیری‌ها و دستور استاندار و همکاری همه نهادهای مربوطه مرحله‌ نخست تخصیص اراضی مورد نیاز احداث بندر جدید لنگه به مساحت ۲۰۰ هکتار آغاز و با این طرح پروژه مطالعه احداث بندر جدید لنگه سرعت گرفته است.

وی ادامه داد: با توجه به محصور شدن مجتمع بندری بندرلنگه در درون شهر و نبود امکان توسعه فیزیکی پسکرانه بندر، به منظور ارتقاء جایگاه بندرلنگه در حوزه ترانزیت و صادرات و پاسخگویی به تقاضای حمل دریایی از این بندر، از تیرماه سال جاری مطالعه امکان سنجی و جانمایی بندر جدید لنگه آغاز شده که تا کنون با پیشرف ۶۰ درصدی همراه بوده است.

مدیر بنادر غرب استان افزود: بندر جدید لنگه با عمق آب ۱۲ متر و در پس‌کرانه‌ای به وسعت ۷۰۰ هکتار قادر به پذیرش کشتی‌های اقیانوس‌پیما با ظرفیت بارگیری ۵۰ هزار تن خواهد بود که نقش اساسی در توسعه دریامحور و ایجاد اشتغال پایدار در شهرستان بندرلنگه و غرب استان هرمزگان دارد.

سالاری خاطرنشان کرد: با انجام کامل این طرح، فرصتی برای بهره‌وری اقتصادی سواحل، ایجاد اشتغال پایدار در غرب هرمزگان، افزایش تقاضای حمل و دریایی از بندرلنگه و همچنین افزایش زمینه رقابت‌پذیری بنادر و دریانوردی بندرلنگه و غرب استان فراهم خواهد شد.