شناسهٔ خبر: 147005 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل دفتر حقوقی سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای اعلام کرد:

صیانت از حریم راه اولویت اصلی بخش راهداری است

دوره حقوقی مدیرکل دفتر حقوقی سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای صیانت از حریم راه ها را به عنوان سرمایه ملی اولویت اصلی راهداری عنوان کرد.

به گزارش روابط عمومی سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای حسین پارسایی مدیرکل دفترحقوقی این سازمان در دوره آموزشی کاربردی کارکنان حقوقی و حریم استان های اردبیل و گیلان اظهار کرد: هدف از برگزاری این دوره آموزشی هم‌افزایی فکری و تعامل دو استان در رابطه با پرونده های دعاوی مطروحه مربوط به تبیین قوانین حمل ونقلی و مباحث فنی مربوط به حریم راهها است.

وی با اشاره به این که در زمینه حمل ونقل بیشتر موارد مربوط به رسیدگی به تخلفات شرکت های حمل ونقلی و ضوابط تاسیس این شرکت‌ها مطرح شد، تصریح کرد: در بخش حریم نیز نحوه برخورد با متجاوزان حریم راهها و اصلاح فرآیندهای موجود در برخورد با متجاوزان بحث و بررسی شد.

مدیر کل دفتر حقوقی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای نظارت بر ساخت و سازهای غیرمجاز و تجاوز به حریم راهها را در راستای حفظ حقوق شهروندی از وظایف مهم کارشناسان حقوقی وحریم راهداری برشمرد و اظهار کرد: در زمینه حریم راهها و ساخت و سازهایی که در زمینه کارآفرینی و اشتغال در حریم راهها و حاشیه آن انجام شده است، نیاز به ساماندهی و رعایت قوانین و مقررات حاکم بر قوانین راهها است.

پارسایی خاطرنشان کرد: قوانین و مقررات حاکم بر حریم راهها باید توسط کارشناسان تبیین شود تا مردم از طریق کارشناسان حریم راه بدانند چه قوانینی را باید رعایت کنند.

گفتنی است در این دوره تخصصی ۴۰ نفر از کارشناسان حقوقی و حریم راه دو استان اردبیل و گیلان حضور داشتند که به تبادل نظر در موضوعات مطرح شده پرداختند.