شناسهٔ خبر: 147036 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

ایمن سازی نقاط پرتصادف با نصب تجهیزات در راه‌های استان سمنان

photo_2023-10-10_07-12-10.jpg معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سمنان از اجرای عملیات ایمن‌سازی نقاط پرتصادف با نصب تجهیزات ایمنی و اجرای علائم و خط نوشته افقی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، وحید صداقت معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سمنان اظهار کرد: با هدف افزایش ایمنی کاربران جاده ای  اجرای عملیات ایمن سازی نقاط پرتصادف با نصب تجهیزات ایمنی و اجرای علائم و خط نوشته افقی  در حال اجراست.

وی با اشاره به اینکه همواره دست یافتن به راه‌های کم‌هزینه برای افزایش ایمنی راه‌ها، یکی از دغدغه‌های مهم برای سیاستگذاران بخش ایمنی جاده‌ای در کلیه کشورهای جهان است، گفت:  یکی از راهکارهای موثر در جهت افزایش ایمنی، استفاده از علایم و خط نوشته‌های  مسیر است به گونه‌ای که با ایجاد یک دید بصری ذهنی، منجر به کاهش سرعت وسیله نقلیه در جهت افزایش ایمنی مسیر گردد. علایم سه بعدی، در واقع گونه‌ای از فریب بصری به شمار می‌روند که باایجاد احساسی خاص در ذهن راننده، کاهش سرعت را به‌دنبال خواهند داشت.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان سمنان با اشاره به اینکه  پس از انجام فاز مطالعات و تهیه پلان ایمنی برای نقاط  پرحادثه در محورهای استان اقدامات متنوعی برای رفع و ایمن‌سازی آنها توسط حوزه‌های مختلف اداره کل  در دستور کار قرار دارد، گفت: ایمن‌سازی نقاط پرحادثه در محور بزرگراهی امام رضا (ع) که از محورهای مهم و شریانی کشور است از طریق نصب تجهیزات ایمنی و اجرای علائم و خط نوشته‌های افقی  با اعتباری بالغ‌ بر ۳۰ میلیارد ریال در حال اجراست.

صداقت در پایان افزود: پیش‌بینی تدابیر لازم برای کاهش تصادفات در جاده‌های استان نیازمند هم‌افزایی بیش‌ازپیش دستگاه‌های مرتبط با راه‌های استان است که با استفاده از ظرفیت‌های یکدیگر مدیریت ایمنی راه‌ها را تسریع کنند.