شناسهٔ خبر: 147046 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در نیمه نخست سال جاری؛

۳ هزار و ۱۰۰ کیلومتر خط کشی راه‌های ایلام انجام شد

خط کشی معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای ایلام گفت: در نیمه نخست سال جاری عملیات خط کشی ۳ هزار و ۱۰۰ کیلومتر از راه های این استان انجام شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(ایلام)، علی روان معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ایلام، اظهار کرد: خط‌کشی راه‌ها که از مقرون به صرفه‌ترین نوع علائم ایمنی محسوب می‌شود، بطور مستقیم در دید راننده قرار گرفته و با وی یک حس نزدیک و متقابل برقرار می‌کند.

وی افزود: نیروهای اداره ایمنی، ترافیک و حریم این اداره کل در این راستا به منظور افزایش ایمنی راه‌ها، هدایت وسایل نقلیه و آگاهی دادن به کاربران راه بویژه در شب با دید محدود، تفکیک باندهای رفت و برگشت در نقاط بدون جدا کننده وسط و کاهش میزان تصادفات و سوانح رانندگی، عملیات خط کشی راه‌های ارتباطی زیرپوشش را به طور ویژه انجام می‌دهند.

معاون راهداری ایلام با اشاره به اقدامات این اداره کل در سال جاری یادآور شد: در این بازه زمانی (نیمه نخست سال جاری) نزدیک به ۳۸ کیلومتر روشنایی تونل ها، ۱۷۴ چشمک زن، سه هزار و ۱۵۵ عدد تعمیرات تابلو و علائم ایمنی و ۸۶ عدد ایمن سازی گاردریل پل ها انجام شده است.

روان از نصب ۱۴ کیلومتر نیوجرسی در سطح راه های مواصلاتی استان در نیمه نخست سال جاری خبر داد و افزود: راه های ارتباطی شهرستان ایلام به عنوان مرکز استان به دلیل تردد زائران عتبات عالیات و کنگره عظیم اربعین از اهمیت خاصی برخوردار است و در برخی از ایام سال از راه های پرترافیک محسوب می شود که این امر اهمیت راه ها را افزایش داده و موقعیت خاصی را از نظر وضعیت حمل و نقل جاده ای پدید آورده است.