شناسهٔ خبر: 147071 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

تعمیر و راه اندازی ۲۰ دستگاه ماشین آلات راهداری جنوب سیستان و بلوچستان

ببینید | نوسازی ناوگان ماشین‌آلات بنیاد مسکن با خرید و ارسال ۷۱ دستگاه به ۳۱ استان کشور رییس اداره ماشین آلات و تجهیزات راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جنوب سیستان و بلوچستان گفت: ۲۰ دستگاه ماشین آلات راهداری در جنوب استان طی شهریور ماه سال جاری با اعتبار ۸ میلیارد ریال تعمیر و راه اندازی شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از ایرانشهر، محمد انور دادگر رییس اداره ماشین آلات و تجهیزات راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جنوب سیستان و بلوچستان گفت: در تمام ایام سال اورهال و نگهداری ماشین آلات برای استفاده مناسب در فصل‌های مختلف انجام می‌شود و در همین راستا در شهریور ماه سال جاری ۲۰ دستگاه ماشین آلات راهداری شامل ۵ دستگاه سنگین، ۱۲ دستگاه نیمه سنگین و ۳ دستگاه سبک تعمیر و راه اندازی شده است. 

وی در ادامه افزود: همچنین تعمیر، بازسازی و اورهال ۱۸ دستگاه دیگر با هزینه بالغ بر ۱۸۰ میلیارد ریال در دست اقدام است. 

رییس اداره ماشین آلات و تجهیزات راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جنوب سیستان و بلوچستان اظهار کرد: طی این بازه زمانی، خرید یک دستگاه ترمیم آسفالت، ۲ دستگاه کمپرسورباد و ۲ دستگاه موتور جوش برای کاهش فرسودگی ناوگان ماشین آلات، با اعتباری بالغ بر ۲۵ میلیارد ریال صورت گرفته است. 

دادگر با اشاره به اینکه ۷۰ درصد اقدامات راهداری به بخش ماشین آلات بر می‌گردد و بدون آن، هیچ کار محوری در جاده‌ها انجام نمی‌شود عنوان کرد: عمر ماشین‌آلات راهداری بالاست و درجنوب استان نیز متوسط عمر ماشین‌آلات راهداری ۲۵ سال است، ولی با راه اندازی و توسعه کارگاه نگهداری ماشین آلات و استفاده از ظرفیت‌های موجود گام بسیار موثر و ارزشمندی در افزایش توان ماشین آلات راهداری بعمل آمده است. 

وی در پایان خاطرنشان کرد: اورهال، تعمیرات و نگهداری ماشین آلات برای خدمات‌رسانی بیشتر به مسافران و رانندگان جاده‌ای امری ضروری است و در تمام ایام سال برای استفاده مناسب در فصول مختلف انجام می‌شود.