شناسهٔ خبر: 147100 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

در همکاری دفتر مقررات ملی و کنترل ساختمان و مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی؛

آزمون‌های پایان دوره و نظارت بر برگزاری دوره‌های آموزشی برگزار می‌شود

موافقت نامه دفتر مقررات ملی و کنترل ساختمان و مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی، برای برگزاری آزمون‌های پایان دوره و نظارت بر برگزاری دوره‌های آموزشی، موافقت‌نامه همکاری امضا کردند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، دفتر مقررات ملی و کنترل ساختمان با مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی برای برگزاری دوره آموزشی و آزمون‌های حضوری و الکترونیکی، تهیه محتوای آموزشی در زمینه‌های مرتبط موافقت‌نامه همکاری امضا کردند. این موافقتنامه به منظور یکپارچه‌سازی برگزاری آزمون‌های پایان دوره، نظارت بر برگزاری دوره‌هایی که توسط مجریان آموزشی دارای صلاحیت برگزار می‌شود و همچنین اعتلا و ارتقای دانش فنی و مهندسی متقاضیان و دارندگان پروانه اشتغال به کار مهندسی و کاردانی و دیگر عوامل ساخت و ساز در کشور به امضا رسید.

مدت توافق نامه ۸ ماده ای دو سال است.

 بر اساس این موافقت‌نامه، تعیین اولویت‌های علمی، آموزشی و پژوهشی، ابلاغ دوره‌های آموزشی، تعیین موضوعات آموزشی، برعهده دفتر مقررات ملی و کنترل ساختمان است.

مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی نیز در این موافقت نامه، مسئولیت برگزاری دوره‌های آموزشی ابلاغی از سوی دفتر مقررات ملی و کنترل ساختمان، برگزاری دوره‌های آموزشی ویژه مدرسان، صدور گواهی‌نامه‌های پایان دوره، تهیه و تدوین محتوای آموزشی الکترونیکی، همکاری در تدوین دستورالعمل‌ها و شیوه‌نامه‌های اجرایی مربوطه را برعهده دارد.