شناسهٔ خبر: 147103 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون راهداری استان اردبیل اعلام کرد؛

اعمال محدودیت موقت تردد در جاده اردبیل – سرچم

تردد معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیـل از اعمال محدودیت‌های ترافیکی در محدوده اردبیل - سرچم در روز سه‌شنبه ۱۸ مهرماه جاری خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از اردبیل، آیدین هاشمی معاون راهداری استان اردبیل در بازدید از محور سرچم گفت: با هدف ایمن‌سازی ترانشه‌های واقع در محور اردبیل - سرچم در محدوده بین تونل ۱۱و ۱۲ انفجار تخته سنگ‌های ناپایدار انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه این محدویت ترافیکی به صورت مقطعی در روز ۱۸ مهرماه از ساعت ۱۰ تا ۱۲ ظهر در محور یاد شده اعمال می شود، از مردم و مسافران خواست با اکیپ‌های راهداری همکاری کنند.

معاون راهداری استان اردبیل با اشاره به اینکه راهداران استان اردبیل طی ۶ ماه اول سال جاری در مقاطع مختلف با همکاری تیم‌های حرفه‌ای کوهنوردی اقدام به لق‌گیری ترانشه‌های حاشیه محور اردبیل - سرچم کرده‌اند ادامه داد: با این حال برای ارتقای ایمنی و جلوگیری از بروز حوادث انفجار تخته سنگ‌های واقع در این مسیر در دستور کار قرار گرفته است.

گفتنی است محور اردبیل- سرچم به عنوان اصلی‌ترین مسیر ارتباطی اردبیل با مرکز کشور به شمار می‌رود و با توجه به حجم بالای تردد عملیات تعریض و تبدیل آن به بزرگراه در دستور کار اداره کل راه و شهرسازی قرار گرفته است.

خاطرنشان می شود این مسیر در منتهی ‌الیه جنوب استان و در حاشیه رود قزل‌ اوزن با توجه به شرایط توپوگرافی از ابنیه فنی متعددی برخوردار است که از جمله آن می‌توان به ۱۲ دهنه تونل بزرگ و کوچک اشاره کرد.