شناسهٔ خبر: 147104 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

جلسه کارگروه امنیت فضای مجازی اداره کل راهداری خراسان شمالی برگزار شد

جلسه در جلسه کارگروه امنیت فضای مجازی و سایبری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی موارد مرتبط با سامانه ها و ارتباطات این اداره کل با حضور بزازان، معاون دفتر فناوری اطلاعات و ارتباطات سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای بررسی شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(خراسان شمالی)، معاون دفتر فناوری اطلاعات و ارتباطات سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای در این جلسه گفت: ایجاد بسترهای لازم برای این که سامانه های مرتبط همواره فعال باشند، امنیت آن ها و در دسترس بودن سامانه ها برای افرادی که به آن ها نیاز دارند از جمله اهداف ماست.

بزازان با تاکید بر این که دفتر فناوری، پیگیر ایجاد زیرساخت های استاندارد است، افزود: نیازهای رایانه ای و زیرساخت های راهدارخانه مرکزی در حال احداث این استان پیگیری می شود تا طبق برنامه زمان بندی، به اتمام برسد.

محمد مشتری، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان نیز به رتبه برتر این اداره کل در جشنواره شهید رجایی در شاخص دولت الکترونیک طی 2 سال پیاپی اشاره و تصریح کرد: مجموعه فناوری به طور شبانه روزی، امنیت شبکه را رصد می کنند و دستورالعمل های مربوط به این حوزه اجرا می شود.

در این جلسه موارد مرتبط با سامانه ها، ارتباطات و حمل و نقل از سوی معاون دفتر فناوری اطلاعات و ارتباطات سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای تشریح و با توجه به شرایط موجود، بر رعایت سیاست ها و دستورالعمل های ابلاغی حوزه امنیت فضای مجازی تاکید شد. همچنین اعضای حاضر در جلسه سئوالات و مشکلات خود را مطرح کردند.