شناسهٔ خبر: 147108 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

آزمون ورود به حرفه مهندسان در قم همزمان با سراسر کشور برگزار می‌شود

قاضیان معاون املاک و حقوقی راه و شهرسازی قم سرپرست اداره نظام مهندسی و مقررات ملی ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان قم گفت: آزمون ورود به حرفه مهندسان در قم همزمان با سراسر کشور با حضور داوطلبان برگزار می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (قم)، ابراهیم قاضیان در خصوص برگزاری این آزمون گفت: وزارت راه و شهرسازی در اجرای مواد ۲۶ ،۲۱ ،۱۱ و ۲۸ آیین نامه اجرایی قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان، نسبت به برگزاری آزمون های ورود به حرفه مهندسان در هفت رشته مهندسی، معماری صلاحیت های (نظارت و اجرا)، عمران صلاحیت های(نظارت،محاسبات، اجرا)، تاسیسات مکانیکی صلاحیت های(طراحی، نظارت و اجرا)، تاسیسات برقی صلاحیت های(طراحی، نظارت و اجرا)، شهرسازی، نقشه برداری و ترافیک برای اخذ پروانه اشتغال به کار مهندسی در پایه سه و آزمون های طرح و اجرای گود، پی و سازه نگهبان و ارزیابی، طرح و اجرای بهسازی اقدام خواهد کرد.

وی افزود: آزمون تمامی این رشته ها در تاریخ های ۲۰ و ۲۱ مهرماه ۱۴۰۲ بطور هماهنگ و همزمان در سراسر کشور برگزار می‌شود.

قاضیان توضیح داد: آزمون ورود به حرفه نظام مهندسی ساختمان با شرکت در مجموع با حضور ۳۱۱۲ داوطلب شامل ۵۴۱ داوطلب زن و ۲۵۷۱ داوطلب مرد همزمان با سراسر کشور در قم برگزار می شود.

وی بیان کرد: این آزمون در روزهای پنجشنبه و جمعه ۲۰ و۲۱ مهرماه ۱۴۰۲ در دو نوبت صبح و بعدازظهر در دانشگاه قم برگزار خواهد شد.
 

قاضیان در پایان گفت: نتایج این آزمون ها از طریق وبسایت دفتر مقررات ملی ساختمان وزارت راه و شهرسازی سامانه آزمون ها به نشانی www.INBR.IR اطلاع رسانی خواهد شد.