شناسهٔ خبر: 147120 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

هشدار هواشناسی نسبت به طغیان رودخانه‌ها و آب‌گرفتگی معابر

آبگرفتگی معابر سازمان هواشناسی نسبت به تشدید بارش‌ها در دو روز آتی و خطراتی مثل طغیان رودخانه‌ها، آب‌گرفتگی معابر و اختلال در سفرهای بین شهری هشدار داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، بر اساس هشدار سطح نارنجی سازمان هواشناسی، از روز چهارشنبه تا پنجشنبه بارش باران، رعدوبرق و وزش باد شدید موقت برخی استان‌ها را در بر می‌گیرد که احتمال تگرگ در برخی مناطق وجود دارد.

منطقه اثر این سامانه روز چهارشنبه استان‌های آذربایجان شرقی، اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان و روز پنج‌شنبه گیلان، مازندران، گلستان، شرق اردبیل، شمال زنجان، قزوین، البرز، تهران و سمنان پیش‌بینی شده است.

سازمان هواشناسی برای این شرایط جوی مخاطراتی از جمله اختلال در سفرهای بین شهری، سیلابی شدن مسیل‌ها، طغیان رودخانه‌ها، آب‌گرفتگی معابر، وزش باد شدید موقت، صاعقه، احتمال سقوط سنگ از ارتفاعات در نواحی کوهستانی، خسارت به سازه‌های موقت از جمله بنرها، داربست‌ها، تابلوهای تبلیغاتی، شکستن درختان کهن‌سال و اختلال در ناوگان حمل نقل هوایی و ریلی اعلام کرده است.

اجتناب از سفرهای غیر ضروری، پرهیز از تردد و اتراق در حاشیه و بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها، عدم فعالیت‌های کوه‌نوردی و جابه‌جایی عشایر در این شرایط جوی ضروری است.

آمادگی دستگاه‌های اجرایی و امدادی و پاک‌سازی دهانه پل‌ها، لایروبی کانال‌ها و آب‌روها برای مقابله با این مخاطرات جوی توصیه شده است.