شناسهٔ خبر: 147150 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

مدیرعامل شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) اعلام کرد؛

تست گیت‌های الکترونیک گذرنامه فرودگاه امام خمینی(ره) انجام شد

فرودگاه امام در هفته فراجا مدیرعامل شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) با اعلام بهسازی و هوشمندسازی ترمینال۱ فرودگاه امام خمینی(ره) گفت: همزمان با هفته فراجا تست گیت‌های الکترونیک گذرنامه فرودگاه امام(ره) با هدف تسهیل در تردد مسافران و کاهش ایستایی در ترمینال ۱ انجام شد و این فرآیند ادامه دارد.

سعید چلندری رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از تست گیت‌های الکترونیک گذرنامه(E-Gate)  در فرودگاه امام خمینی (ره) خبر داد و گفت: درصدد هستیم تمامی گیت‌های گذرنامه در شهرفرودگاهی امام خمینی(ره) الکترونیکی شود و در این راستا در آستانه هفته فراجا  با حضور افشین جان پرور فرمانده گذرنامه فرودگاه امام خمینی(ره) تست کانتر E-Gate گذرنامه انجام شد.

چلندری افزود: با هوشمندسازی و الکترونیکی کردن این فرآیند، سرعت کنترل گذرنامه مسافران افزایش می‌یابد و ایستایی به حداقل می‌رسد.

وی ادامه داد: طرح‌های توسعه‌ای به سرعت در حال پیگیری است، به مرور نیز افزایش می‌یابد و در ماه‌های آینده شاهد تغییرات مثبت در شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) خواهیم بود.

مدیرعامل شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) اظهار کرد: در راستای هوشمندسازی شهر فرودگاهی بهسازی ترمینال ۱ که بین المللی است در دستور کار قرار دارد و یکی از آیتم‌ها،‌ همین گذرنامه است تا نیازی به حضور افسر گذرنامه پشت کانتر نباشد و استفاده از نیروی انسانی کاهش یابد.

چلندری تأکید کرد: این موضوع در مرحله تست و سنجش قرار دارد و باید به تأیید فراجا برسد که همزمان با هفته نیروی انتظامی، فعلا تست کانتریک گیت در ترمینال ۱ انجام شد.

وی یادآور شد: تلاش می‌شود پس از طی کلیه مراحل مربوطه، کنترل گذرنامه با حداقل معطلی با هدف تسهیل در تردد مسافران و به نحو احسن انجام شود.