شناسهٔ خبر: 147171 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیر کل راه و شهرسازی استان تهران خبر داد؛

رقابت بیش از ۲۵ هزار نفر در آزمون ورود به حرفه نظام مهندسی ساختمان

جنتی مدیر کل راه و شهرسازی استان تهران از شرکت ۲۵۰۷۹ نفر از مهندسان استان تهران که در آزمون ورود به حرفه نظام مهندسی ساختمان در پایان هفته جاری با هم به رقابت خواهند پرداخت خبر داد

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (تهران)؛ حسین جنتی مدیر کل راه و شهرسازی استان تهران گفت: آزمون ورود به حرفه مهندسان در ۷ رشته مهندسی شامل مهندسی عمران، نقشه برداری، شهرسازی، معماری، ترافیک، تاسیسات مکانیکی و تاسیسات برقی و در سه صلاحیت طراحی، نظارت و اجرا طی روزهای پنچ شنبه و جمعه هفته جاری ۲۰ و ۲۱ مهرماه در دو نوبت صبح و عصر برگزار می‌شود. 

وی تصریح کرد: در این آزمون ۱۰ حوزه استان تهران شامل ۶ حوزه در شهر تهران دانشگاههای امیرکبیر، علم و صنعت، علامه طباطبایی، الهیات دانشگاه تهران، عباسپور، علمی و کاربردی واحد ۳۸ غرب تهران و ۴ حوزه در شهرهای اسلامشهر، دماوند، شهریار و ورامین پذیرای مهندسان جهت برگزاری آزمون خواهند بود. 

جنتی همچنین تعداد داوطلبان متقاضی زن در این آزمون را ۶۵۲۳ نفر عنوان و برای همه داوطلبان آزمون آرزوی موفقیت کرد. 

وی همچنین اشاره کرد: ثبت نام دومین دوره آزمون طراحی-معماری در سال ۱۴۰۲ نیز بلافاصله پس از اعلام قطعی نتایج آزمون قبلی انجام خواهد شد. 

جنتی گفت: آزمون نظام مهندسی ساختمان استان تهران همراه با ۷۰ شهر کشور به صورت همزمان برگزار خواهد شد. 

مدیر کل راه و شهرسازی استان تهران در پایان گفت: در حالی تهران پذیرای ۲۵۰۷۹ نفر از مهندسان در رقابت پنج شنبه و جمعه پایان هفته جاری است که تعداد کل شرکت کنندگان کشور ۱۲۵۸۰۰ نفر است.