شناسهٔ خبر: 147172 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

اجرای ۶۰ کیلومتر عملیات اسلاری سیل و درزگیری در محور های شریانی جنوب سیستان و بلوچستان

درز گیری رئیس اداره نگهداری راه های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب سیستان و بلوچستان گفت: اجرای ۶۰ کیلومتر عملیات اسلاری سیل و درزگیری راه های شریانی حوزه استحفاظی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب سیستان و بلوچستان با اعتبار بالغ بر ۳۹ میلیارد تومان در حال انجام است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از ایرانشهر، نور محمد کُرد، رئیس اداره نگهداری راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جنوب سیستان و بلوچستان اظهار کرد: هدف از نگهداری راه‌ها کاهش میزان خرابی جاده، افزایش عمر آسفالت محورهای مواصلاتی، کاهش هزینه‌های استهلاک وسایل نقلیه با تأمین سطوح عبور مناسب، مطلوب و همچنین ایجاد شرایط مناسب به منظور تأمین ایمنی راه‌ها است. 

کٌرد با اشاره به پیشرفت ۵۰ درصدی این پروژه، عنوان کرد: اقدامات مربوط به نگهداری راه‌ها در بخش‌های لکه‌گیری، درزگیری، آسفالت تقویتی و آسفالت حفاظتی (اسلاری سیل) در حال انجام است. 

رئیس اداره نگهداری راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جنوب سیستان و بلوچستان درباره تاثیر درزگیری در نگهداری راه‌ها گفت: این عملیات برای جلوگیری از نفوذ آب باران و آب‌های سطحی از محل ترک‌ها و نشست‌های حاصل از زیرسازی است و این اقدام سبب افزایش دوام روسازی و طول عمر مفید آسفالت می‌شود.