شناسهٔ خبر: 147173 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

جابه‌جایی حدود ۳ میلیون تن کالا از مبادی جنوب سیستان و بلوچستان

کالای اساسی رئیس اداره کالا اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب سیستان و بلوچستان از جابه‌جایی قریب به ۳ میلیون تن کالا در نیمه نخست سال جاری از مبادی جنوب استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از ایرانشهر، مهرالله داموغ، رئیس اداره کالا اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جنوب سیستان و بلوچستان از جابه جایی ۲ میلیون و ۸۴۶ هزار و ۵۳۴ تن کالا در ۶ ماهه سال جاری از مبادی جنوب استان خبر داد و افزود: میزان تناژ جابه جا شده در نیمه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه در سال گذشته ۱۰ درصد رشد داشته است. 

داموغ افزود: طی این بازه زمانی ۱۶۳ هزار و ۲۵۴ بارنامه توسط شرکتهای حمل و نقل فعال در جنوب استان صادر شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۶ درصد رشد داشته است. 

رئیس اداره کالا اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جنوب سیستان و بلوچستان در ادامه با قدردانی از تلاش‌های شبانه‌روزی رانندگان سخت‌کوش و فعالان حوزه حمل و نقل اظهار کرد: ۸۱ شرکت حمل و نقل کالا در جنوب استان مشغول به فعالیت هستند. 

به گفته وی، هم استانی ها، رانندگان و صاحبان کالا می‌توانند هرگونه مشکل و شکایات خود را از طریق سامانه ۱۴۱ به منظور رسیدگی به این اداره کل اطلاع دهند. 

داموغ در پایان با بیان این مطلب که در حال حاضر بارنامه فقط به صورت الکترونیکی صادر می‌شود گفت: رانندگان توجه داشته باشند قبل از اقدام به بارگیری و حین سفر قوانین و مقررات مربوط به این حوزه را با دقت رعایت کنند تا مشکلی متوجه آنان نشود.