شناسهٔ خبر: 147175 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

دور دوم نظارت ستادی استان‌ها در سازمان ملی زمین و مسکن آغاز شد

مالکی مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن ضمن اعلام آغاز دور دوم نظارت ستادی بر عملکرد ادارات کل راه و شهرسازی استان‌ها درخصوص میزان پیشرفت برنامه اجرایی گفت: پس از پایان این دوره نظارت، کارنامه عملکردی استان‌ها تهیه خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، ارسلان مالکی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن درباره نظارت ستادی بر عملکرد ادارات کل راه و شهرسازی استان‌ها درخصوص میزان پیشرفت برنامه اجرایی هر استان اظهار کرد: در این سلسله نشست‌ها که با راهبری معین هر استان برگزار می‌شود سرفصل‌هایی از عملکرد ادارات کل راه و شهرسازی استان در حوزه املاک و حقوقی، فنی و مهندسی، مشارکت‌ و مولدسازی و همچنین پشتیبانی منابع بررسی می‌شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی ضمن تاکید بر ضرورت تحقق سرفصل‌های برنامه یادآور شد: برنامه اجرایی استان‌ها براساس ظرفیت‌ها و قابلیت‌های منطقه‌ای ناظر بر تکالیف طرح عظیم نهضت ملی مسکن تدوین شده و شرط توفیق اصلی در این برنامه پیگیری مجدانه و مستمر مدیران استانی است.

وی ادامه داد: در جلسات مذکور ضمن پایش میدانی و فنی شاخص‌های برنامه‌ای و پایش تحقق عملکرد، نقاط ضعف و قوت استان براساس شرایط متفاوت محلی و منطقه‌ای نیز بررسی می‌شود.

مدیر عامل سازمان ملی زمین و مسکن در تشریح برخی سرفصل‌های املاک و حقوقی اظهار کرد: تحویل و تحول اراضی وزارت جهاد کشاورزی به سازمان، تحصیل اراضی، آرشیو اسناد، ایجاد بایگانی الکترونیک، بازشماری منابع سازمان، تامین مسکن ایثارگران و واگذاری‌های اراضی مسکونی و غیر مسکونی از این جمله‌اند.

وی افزود: بررسی عملکرد استان در الحاق اراضی و تغییر کاربری‌ها از جمله موارد مورد بررسی در حوزه مولدسازی است.

بررسی عملکرد استان‌ها در پیش‌برد عملیات اجرایی شهرک‌های مسکونی

معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: عملکرد استان در پیش‌برد عملیات اجرایی شهرک‌های مسکونی از دیگر موارد مورد بررسی در این نشست بود.

مالکی در این نشست بر تشکیل و تقویت کمیته درآمد در استان تاکید کرد و انجام این امر را یکی از پیش‌شرط‌های تحقق برنامه اجرایی استان برشمرد.

به گزارش روابط عمومی سازمان ملی زمین و مسکن، هر یک از اعضای هیات مدیره و معاونان سازمان ملی زمین و مسکن معین ۶ اداره کل راه و شهرسازی در پایش تحقق عملکرد برنامه اجرایی استان هستند.