شناسهٔ خبر: 147224 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

مدیر کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان:

نخستین گواهینامه ثبت قایق های صیادی بدون هویت در بندر چابهارصادر شد

قاسم عسکری مدیر کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان از آغاز دریافت گواهینامه ثبت قایق های صیادی با موتور دو زمانه و صدور اولین گواهینامه ثبت قایق‌های صیادی بدون هویت در بندر چابهار خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از سازمان بنادر و دریانوردی، قاسم عسکری مدیر کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان از آغاز دریافت گواهینامه ثبت قایق های صیادی با موتور دو زمانه و صدور اولین گواهینامه ثبت قایق های صیادی بدون هویت در بندر چابهار خبر داد.

مدیرکل بنادرو دریانوردی سیستان و بلوچستان با اعلام این خبر افزود: با پیگیری‌های انجام شده و رفع موانع و مشکلات پیش روی ثبت موتورهای دو زمانه؛ پس از سال ها انتظار اولین گواهینامه قایق صیادی بدون هویت صادر و این شناور دارای هویت شد.

عسکری اظهار کرد: مالکان ۳۰۰ فروند قایق‌های صیادی شهرستان‌های ساحلی استان سیستان و بلوچستان که موافقت اصولی خود را از اداره کل شیلات دریافت کرده‌اند، می‌توانند جهت تکمیل پرونده به اداره کل بنادر و دریانوردی استان مراجعه کنند تا مراحل نهایی صدور پروانه بهره‌برداری انجام شود و مابقی شناورها پس از تهیه و تکمیل مدارک جهت سیر مراحل دریافت گواهینامه ثبت قایق خود اقدام کنند.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به الکترونیکی شدن فرآیند ثبت قایق‌های فاقد هویت سایر مالکین پس از دریافت موافقت اصولی صید و صیادی از طریق اداره کل شیلات استان می‌توانند بدون  مراجعه حضوری به اداره کل جهت ایجاد حساب کاربری و تکمیل مدارک به سایت sp.pmo.ir مراجعه و فرآیند دریافت گواهینامه ثبت را پیگیری کنند. همچنین درصورت داشتن هرگونه سوال به صورت حضوری یا با شماره ۰۵۴۳۱۲۸۳۸۲۱ اداره کل بنادر و دریانوردی تماس حاصل کنند.