شناسهٔ خبر: 147234 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در سفر به مشهد صورت گرفت؛

نشست معاون مسکن و ساختمان با استاندار و مدیرکل راه و شهرسازی خراسان رضوی

اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی به منظور تبادل نظر در زمینه آخرین وضعیت طرح نهضت ملی مسکن، به مشهد سفر کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (خراسان رضوی)، هادی عباسی اصل، معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی با سفر به استان خراسان رضوی و شهر مشهد با یعقوبعلی نظری استاندار دیدار و در ارتباط با آخرین وضعیت اجرای طرح نهضت ملی مسکن گفتگو کرد.

استاندار خراسان رضوی در این دیدار گفت: در راستای اعتماد سازی در بین آحاد جامعه باید سیاست‌های جامع و درستی در بخش مسکن اتخاذ شود.

نظری خاطرنشان کرد: بخش مسکن در کل دنیا از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و در سایه نگاه تمام بُعدی و جامع نگر می‌توان مشکلات بخش مسکن را حل کرد.

وی اجرای طرح جامع تفصیلی شهر مشهد، پروژه های راه ها، قطار برقی، آزاد راه حرم تا حرم، شهر لجستیکی و  ... را از پروژه های در دست اقدام دانسته که تمامی این اقدامات در جهت نفع و حمایت از مردم در حال انجام است.

طرح نهضت ملی مسکن خراسان رضوی شتاب مطلوبی گرفته است.

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی گفت: ما به عنوان دولت برای تأمین مسکن اقشار مختلف جامعه تکالیفی بر عهده داریم.

عباسی افزود: در بخش نهضت مسکن ملی مسکن، پروژه‌های تعریف شده و این پروژه ها در مرحله تحویل اراضی، ساخت، آماده سازی زیربنایی و روبنایی سایت ها با شتاب در حال انجام است.

وی خاطرنشان کرد: از همه دستگاهها می‌خواهم که با تمام توان خود، پای کار بیایند.

معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی  با اشاره به این که در محدوده بافت‌های فرسوده چنانچه هر فردی به هر طریقی مبادرت به نوسازی بناهای فرسوده داشته باشد، از مزایای بسته‌های تشویقی ۱۹ گانه بهره‌مند خواهد شد، گفت: انتظار داریم همه شهرداری‌ها بسته‌های تشویقی را که تکلیف قانونی است، اجرا کنند.

وی به طرح کلید به کلید در بافت‌های‌ فرسوده شهری ( موضوع بند ث تبصره ۱۱قانون بودجه سال ۱۴۰۲) اشاره کرد و گفت: مالکان در محلات فرسوده در صورت واگذاری ملک خود به دولت می‌توانند زمین یا واحد نوسازی شده با ۴۰ درصد تخفیف دریافت کنند که امید است این طرح بزودی در مشهد و سطح استان شتاب و خراسان رضوی در این موضوع پیشتاز شود.

عباسی اصل استفاده از انرژی نوین و فناوری های نوین را در طرح نهضت ملی مسکن موثر دانست.

در این دیدار وحید  داعی مدیر کل راه و شهرسازی خراسان رضوی گزارش اجمالی از آخرین وضعیت این طرح در استان مطرح کرد.