شناسهٔ خبر: 147242 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

واگذاری ۱۰۳ هکتار زمین برای طرح جوانی جمعیت/ صدور برگ واگذاری برای ۱۴۰۰ واحد مسکونی

دویست و نوزدهمین نشست شورای مسکن مدیر کل راه و شهرسازی استان کرمانشاه از پیشرفت‌های قابل قبول و امیدوارکننده در زمینه طرح‌های مسکن ملی و جوانی جمعیت در استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (کرمانشاه)؛ رامین الماسی مدیر کل راه و شهرسازی پس از نشست شورای مسکن استان به ریاست استاندار کرمانشاه، با حضور معاون امور عمرانی استانداری و دیگر مدیران عضو برگزار شد، عنوان کرد: ساخت واحدهای جدید مسکونی در استان یک اولویت است ولی همزمان باید تکمیل طرح هایی که طی سالیان گذشته دچار رکود و یا دچار تاخیرهای جدی شده اند نیز در دستور کار قرار گیرد.

وی افزود: متقاضیان بیشماری هم دراستان ، منتظر تحویل این واحدهای نیمه کاره هستند و باید برای تکمیل آن‌ها به سرعت اقدام شود.

الماسی در ادامه واگذاری ۱۰۳ هکتار زمین واحد برای طرح جوانی جمعیت را یک اتفاق بسیار خوب توصیف کرد و گفت: برای ۱۴۰۰ واحد برگ واگذاری صادر شده که مردم در حال تحویل گرفتن آن ها هستند.

وی عنوان کرد: این واگذاری ها مقدمه ای برای رفاه بیشتر مردم و تشویق برای جوانی جمعیت است و در روزهای آینده این رویداد را  حتما جشن خواهیم گرفت.

صحرایی ادامه داد: خبر خوشحال کننده دیگر، تخصیص1340 میلیارد تومان بودجه حمایتی برای تامین هزینه‌های اجرای تاسیسات و اقدامات زبربنایی طرح های حمایتی مسکن است.

رامین الماسی مدیر کل راه و شهرسازی استان با استناد به خبر استاندار و اشاره به حمایت های دولت در تخصیص بودجه برای انجام تاسیسات زیربنایی نهضت ملی مسکن کرمانشاه گفت: انجام مراحل تاسیساتی و زیربنایی واحدهای مسکونی به کاهش سهم آورده مردم و تسهیل در روند خانه دار شدن ایشان کمک می‌کند.

الماسی در ادامه عنوان کرد: تاکنون ۱۰۲۴۷ واحد مسکن ملی مراحل مختلف آماده سازی و تکمیل معابر را پشت سر گذاشته که بیش از نیمی از آن به اتمام رسیده و واحدهای باقی مانده هم تا پیش شروع فصل سرما و بارش به اتمام می رسد.  

وی تصریح کرد: حسب دستور و پیگیری استاندار مجوز استفاده از ۱۰۰۰ هکتار از اراضی منابع طبیعی روستاها در سطح استان برای استفاده در طرح نهضت ملی مسکن هم صادر شده که این مهم بی تردید نقش موثری در مهاجرت معکوس خواهد داشت.