شناسهٔ خبر: 147277 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

افزایش ۲۲ درصدی سفرهای جاده‌ای در جنوب سیستان و بلوچستان توسط ناوگان حمل و نقل عمومی

جابجایی مسافر رئیس اداره حمل و نقل مسافر اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب سیستان و بلوچستان از افزایش ۲۲ درصدی سفرهای جاده ای توسط ناوگان حمل و نقل عمومی جنوب استان در نیمه اول سال جاری خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از ایرانشهر، احسان کاظمیان با اشاره به تحلیل آمار جابه‌جایی مسافرین در شش ماهه ابتدای سال جاری اظهار کرد: در این بازه زمانی یک میلیون و ۴۰۲ هزار و ۷۲۲ مسافر از مبدأ جنوب استان توسط ناوگان حمل و نقل عمومی جابه‌جا شده‌اند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد ۲۳ درصدی را نشان می دهد.

وی ادامه داد: این تعداد مسافر توسط ۱۹۹ هزار و ۲۳۴ سفرجا به جا شده اند که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته در مجموع با رشد ۲۲ درصدی همراه بوده که نشان از افزایش تقاضا و رضایتمندی مردم در استفاده از ظرفیت حمل و نقل عمومی برون شهری دارد.

به گفته کاظمیان ۳۶ درصد مسافرین به صورت برون استانی و ۶۳ درصد بصورت درون استانی جابه‌جا شده‌اند.

وی افزود: خوشبختانه در بخش جابه‌جایی مسافر اقدامات خوبی انجام شده است و در حال حاضر بسیاری از خدمات به مسافران اعم از فروش بلیت به صورت اینترنتی انجام می‌شود.

رئیس اداره حمل و نقل مسافر اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب سیستان و بلوچستان در پایان خاطرنشان کرد: در ایام اربعین نیز قریب به ۴۵ هزار زائر به وسیله ۱۱۲۰ ناوگان اتوبوسی از پایانه مرزی ریمدان در جنوب این استان به پایانه‌های مرزی غرب کشور اعزام شدند که یکی از اقدامات شاخص این اداره کل بود که با همکاری شرکت‌های حمل و نقل و پای کار بودن رانندگان استان رقم خورد.