شناسهٔ خبر: 147278 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در شش ماهه سال جاری صورت پذیرفت:

صدور ۴۶۸ کارت هوشمند رانندگان برون شهری در مازندران

مازندران مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مازندران اظهار داشت: تعداد ۴۶۸ کارت هوشمند رانندگان حوزه حمل و نقل کالا و مسافر برون شهری در شش ماهه سال جاری در استان صادر شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از مازندران، حسن جهانیان اظهار کرد: کارت هوشمند، برگه ای است که مطابق ضوابط مندرج در دستورالعمل ،به عنوان مجوز فعالیت رانندگان و ناوگان در بخش حمل و نقل جاده ای بین شهری به طور جداگانه در بخش حمل و نقل بار و مسافر و روستایی صادر شده و به منزله شناسنامه فعالیت رانندگان و ناوگان است.

وی افزود: از ابتدای سال جاری تا کنون ۲۵۶کارت هوشمند ناوگان باری و۲۸۹کارت هوشمند رانندگان مسافری و همچنین۱۸۲ ناوگان وانت بار برون شهری صادر شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای مازندران تصریح کرد : یکی از مزیت های مهم و کاربردی کارت هوشمند استفاده از بیمه تامین اجتماعی برای رانندگان است.

وی کارت هوشمند راننده را کارتی با ضریب امنیت مطلوب دانست و اظهار کرد: امکان شناسایی کامل رانندگان، تمایز رانندگان فعال از رانندگان غیرفعال، ممانعت از صدور کارت های جعلی، گردش کار تقلبی و در نهایت ثبت تخلفات رانندگان  از دیگر مزایای کارت هوشمند است.

گفتنی است در ۶ ماهه سال جاری تعداد  ۱۰هزار و ۷۰۶ کارت هوشمند رانندگان فعال حوزه حمل و نقل کالا و مسافر برون شهری تمدید شد.