شناسهٔ خبر: 147293 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

کاهش ۱۲.۹ درصدی تلفات و مصدومین حوادث رانندگی استان سمنان در ۵ ماهه سال ۱۴۰۲

احسان منصورکیایی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سمنان مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سمنان از کاهش ۱۲.۹ درصدی تلفات و مصدومین حوادث رانندگی در محورهای برون شهری و روستایی استان سمنان در ۵ ماهه سال ۱۴۰۲جاری خبر داد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سمنان احسان منصور کیایی گفت: بر اساس آمار اعلامی ۵ ماهه سازمان پزشکی قانونی کشور مجموع تعداد متوفیان محورهای برون شهری  و روستایی استان  ۱۲۲ نفر بوده که این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۲.۹ درصد کاهش داشته است.

منصورکیایی با اشاره به اینکه حصول ایمنی پایدار موضوع اتفاقی نبوده و کسب این موفقیت مرهون برنامه ریزی و هماهنگی تمام دستگاه های مرتبط در ارتقای ایمنی تردد است، گفت: بر اساس آمار اعلام شده ، استان سمنان با کاهش ۱۲.۹ درصدی تلفات و مصدومین حوادث رانندگی در این مدت در جایگاه سوم کشوری قرار دارد.

مدیر کل راهداری  و حمل و نقل جاده ای استان سمنان وضیعت تلفات جاده‌ای به لحاظ آماری نسبت به مدت مشابه گذشته بهتر شده اما همچنان قابل ملاحظه و چشم‌گیر است، گفت: با تعامل و همکاری دستگاه های ذیربط و همکاری رانندگان برون شهری، کاهش تصادفات جاده ای و تحقق ایمنی پایدار در جاده های استان می تواند استمرار داشته باشد.

 مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان  نقش هوشمندسازی جاده ها را نیز در کاهش تصادفات رانندگی موثر دانست و گفت: در حال حاضر ۵۷ دستگاه ترددشمار، ۶۳دوربین ثبت تخلف و ۲۷دستگاه دوربین نظارت تصویری وضعیت تردد را در راه های این استان رصد و پایش می‌کنند.