شناسهٔ خبر: 147298 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

از ابتدای سال جاری تا پایان شهریور ماه انجام شد؛

جابه‌جایی قریب به یک میلیون مسافر توسط ناوگان حمل و نقل مسافری خراسان جنوبی

جابجایی مسافر خراسان جنوبی.jpg سرپرست اداره مسافر اداره‌ کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی گفت: از ابتدای سال تا پایان شهریور ماه ۹۹۴ هزار و ۹۹۷ نفر مسافر توسط ناوگان حمل و نقل عمومی برون شهری استان جابجا شدند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی در خراسان جنوبی، رسول سالاری سرپرست اداره مسافر اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان، گفت: از ابتدای سال جاری توسط ناوگان حمل و نقل عمومی برون شهری۳۸۳هزار و ۵۶۲  نفر مسافر به استان وارد و ۴۲۰ هزا و ۱۲۹ مسافر از استان خارج و همچنین ۵۷۴ هزار و ۱۰۵نفر مسافر درون استان جابجا شده اند.

وی افزود: مسافرین جابجا شده توسط ناوگان حمل و نقل مسافر استان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته (۱۴۰۱) به میزان ۷.۰۶ درصد رشد داشته است.

سالاری ادامه داد: بیشترین سهم جابجایی مسافر از مبدأ شهرستان های استان مربوط به شهرستان طبس با ۳۸۳ هزار و ۵۸۲ نفرو کمترین سهم جابجایی مسافر مربوط به شهرستان درمیان با ۵۳۶۲ نفر مسافر بوده و عمده مقاصد سفر به ترتیب استان های سیستان و بلوچستان، خراسان رضوی و تهران بوده است.

وی با بیان این مطلب که در حال حاضر تعداد ۱۴۹۲ نفر راننده در بخش مسافر استان شاغل هستند، افزود: تعداد ۲۹۷ دستگاه سواری کرایه ، تعداد ۲۰۶ دستگاه مینی بوس و تعداد ۲۷۹ دستگاه اتوبوس کار جابجایی مسافرین از مبدأ ۱۵ پایانه عمومی و خصوصی در استان را انجام می‌رسانند.

سرپرست اداره مسافر اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی عنوان کرد: در راستای ارتقاء سطح خدمات به مسافرین، علاوه بر نظارت های لازم بر عملکرد شرکت های حمل و نقل، رانندگان و ناوگان حمل و نقل عمومی در محل پایانه های مسافری و در طول محورهای مواصلاتی استان، بررسی وضعیت عملکرد شرکت ها، رانندگان و ناوگان از طریق سامانه های کاربردی از جمله داپ، صورت وضعیت آنلاین و کارت هوشمند در دستور کار بوده و تخلفات مشاهده شده نیز به کمیسیون های مربوطه ارجاع می شود.

سالاری در ادامه به راه اندازی سامانه لیست انتظار مسافرین بر روی وب سایت های شرکت های حمل و نقل مسافر و به نشانی www.payaneha.com وwww.payaneha.ir به منظور تسهیل در رزرو و اخذ بلیت از شرکت های حمل و نقل مسافری اتوبوسی استان در ایام دارای ازدحام مسافر و همچنین درج Qr-code بر روی بلیت های صادره شرکت های حمل  نقل به منظور تسهیل در ارسال انتقادات، پیشنهادات و شکایات در سال ۱۴۰۱ اشاره کرد.

وی خاطرنشان کرد: سامانه گویای ۱۴۱ و سامانه پیامکی ۳۰۰۰۵۶۱۴۱ آماده دریافت پیشنهادات، انتقادات و نظرات مسافران در خصوص نحوه ارائه خدمات سفرها دراستان خواهد بود.