شناسهٔ خبر: 147304 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

عملیات درزگیری و اجرای آسفالت حفاظتی محور میناب-سیریک آغاز شد

عملیات درزگیری و اجرای آسفالت حفاظتی محور میناب-سیریک آغاز شد رئیس اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای شهرستان میناب، از آغاز عملیات درزگیری و اجرای آسفالت حفاظتی محور میناب-سیریک بااعتباری بالغ‌بر ۳۰۰ میلیارد ریال، خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، عباس شبانی رئیس اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای شهرستان میناب بیان کرد: اجرای آسفالت حفاظتی رویه از پریدگی رویه آسفالت و در ادامه از ترک‌خوردگی رویه جلوگیری می‌کند و در اصل شیوه‌ای برای پیشگیری از خراب شدن رویه راه است.

وی ادامه داد: عملیات درزگیری و اجرای آسفالت حفاظتی محور میناب-سیریک بااعتباری بالغ‌بر ۳۰۰ میلیارد ریال انجام می‌شود و در این روش یک‌لایه نازک از قیر بر روی سطح آسفالت پاشیده می‌شود و سپس با استفاده از یک جارو، قیر به داخل ترک‌ها و شکاف‌های سطح آسفالت نفوذ داده می‌شود و این کار باعث می‌شود که سطح آسفالت صاف و یکدست شده و مقاومت آن در برابر آب‌وهوا افزایش یابد.

گفتنی است که آسفالت حفاظتی رویه" یک روش به نسبت ارزان برای حفاظت و ترمیم روسازی آسفالت است و می‌تواند عمر مفید آسفالت را تا حد زیادی افزایش دهد همچنین این روش باعث می‌شود که سطح آسفالت ایمن‌تر شود و احتمال وقوع حوادث رانندگی کاهش یابد.